مشخص شد که ورزش شدید باعث تسکین بیشتر اضطراب می‌شود

مطالعات به کشف راه‌های مختلفی که ورزش می‌توانند برای سلامت روان ما مفید باشند ادامه می‌دهند، و یک مطالعه جدید نشان داده است که چگونه اضطراب مزمن را می‌توان با ورزش شدید به بهترین شکل درمان کرد.

نویسندگان رابطه بین شدت فعالیت بدنی و رهایی از علائم اضطراب را کشف کرده‌اند، با کسانی که بیشترین تعرق را دارند، بیشترین سود را می‌کنند.

این تحقیق توسط دانشمندان دانشگاه گوتنبرگ هدایت شد و هدف آن پر کردن شکافی بود که در مورد ورزش بدنی و سلامت روان می‌دانیم.

ارتباط ورزش شدید با اضطراب

مطالعات بین ورزش و کاهش خطر افسردگی ارتباط برقرار کرده‌اند، اما دانشمندان می‌گویند که ارتباط با رهایی از اضطراب چندان واضح نیست.

بنابراین آنها مطالعه‌ای را شامل 286 بیمار مبتلا به اختلال اضطراب طراحی کردند که یکی از بزرگترین مطالعات در نوع خود تا به امروز است.


چگونه ورزش کردن به سلول های ایمنی بدن در از بین بردن سرطان کمک می‌کند


این افراد به گروه‌هایی تقسیم شدند تا رژیم‌های ورزشی متفاوتی را در طول یک دوره 12 هفته‌ای انجام دهند که به صورت متوسط یا شدید تعریف می‌شد.

هر دو گروه سه بار در هفته در جلسات تمرینی 60 دقیقه‌ای شامل گرم‌آپ، 45 دقیقه تمرین ترکیبی هوازی و قدرتی و به دنبال آن حرکات کششی و سرد شرکت کردند.

جلسات توسط یک فیزیوتراپ هدایت می‌شد، با جلسات متوسط ​​طراحی شده بود تا ضربان قلب شرکت کنندگان را تا 60 درصد حداکثر کند و جلسات فشرده تر برای رسیدن به حداکثر 75 درصد حداکثر شرکت کنندگان طراحی شده بود.

اینها با مانیتورهای ضربان قلب و آنچه به عنوان مقیاس بورگ شناخته می‌شود، که یک معیار ثابت برای انجام فعالیت بدنی است، تأیید شد.

شانس بهبود اضطراب با ورزش شدید

اکثر آزمودنی‌ها در هر دو گروه از سطح پایه اضطراب متوسط ​​به بالا، به سطح پایین اضطراب پس از پایان برنامه تمرینی 12 هفته‌ای رسیدند. اما تفاوت بین این دو عمیق بود.

دانشمندان مشاهده کردند که شانس بهبود علائم اضطراب در بین افرادی که در برنامه متوسط ​​بودند در مقایسه با گروه کنترل ضریب 3.62 افزایش یافت. برای کسانی که در گروه ورزش شدید قرار داشتند، این ضریب به 4.88 افزایش یافت.

مالین هنریکسون، نویسنده اول این مطالعه، می‌گوید: روند شدت قابل‌توجهی برای بهبود وجود داشت – یعنی هر چه شدیدتر ورزش می‌کردند، علائم اضطرابشان بیشتر بهبود می‌یافت.

یافته‌هایی از این دست مزایای حفظ یک سبک زندگی فعال را برای مدیریت شرایطی مانند اضطراب به ارمغان می‌آورد.

همچنین نشان می‌دهد که چگونه برای افرادی که اشکال مزمن این بیماری را دارند و به درمان‌های استاندارد مانند دارو درمانی و درمان شناختی رفتاری پاسخ نمی‌دهند، مفید است.

به این ترتیب، این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه برنامه‌های ورزشی متناسب با شرایط فردی، که احتمالاً بر اساس ضربان قلب و فعالیت بدنی طراحی شده‌اند، می‌توانند اشکال جدیدی از درمان را ارائه دهند.

ماریا ابرگ، سرپرست این مطالعه، می‌گوید: پزشکان در مراقبت‌های اولیه به درمان‌هایی نیاز دارند که فردی، که عوارض جانبی کم و تجویز آن‌ها آسان باشد.

مدلی که شامل 12 هفته تمرین بدنی، صرف نظر از شدت، یک درمان مؤثر است که باید انجام شود. در مراقبت‌های بهداشتی اولیه بیشتر برای افراد مبتلا به مشکلات اضطرابی در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − دو =