از چای زنجبیل تا چای تولسی: نوشیدنی های فصلی برای ایمنی بدن

واژه مونسون به معنای رهایی از گرمای سوزان است. اما باعث بیماری ها و مشکلات سلامتی نیز می شود. بنابراین، یک فنجان چای داغ را بعنوان نوشیدنی فصلی بنوشید تا در فصل های موسمی سالم بمانید.

چای های سالم برای فصل های موسمی

در فصل باران های موسمی، می توانید مستعد ابتلا به بیماری های ناشی از آب و پشه مانند حصبه، دنگی و مالاریا باشید. عفونت های پوستی و مشکلات گوارشی را که اغلب در فصل باران های موسمی ظاهر می شوند، فراموش نکنید. رعایت بهداشت فردی، نوشیدن آب تمیز، پرهیز از غذاهای خیابانی، استفاده از پشه‌ کش و توری‌ها از جمله راه‌های محافظت از خود در فصل بارندگی موسمی است. شما می توانید یک کار دیگر نیز انجام دهید – یک فنجان چای داغ!

انواع مختلفی از چای های تسکین دهنده وجود دارد که می توانید مصرف کنید. بنابراین، برای کمک به شما در انتخاب آنها، ما اینجا هستیم.

چای برای فصل موسمی

از انواع مختلف چای برای مبارزه با مشکلات سلامتی در طول فصل های موسمی لذت ببرید.

نوشیدنی های فصلی سالم برای فصل های موسمی

چای یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان است. این نه تنها برای حس چشایی، بلکه برای سلامتی شما نیز مفید است. در اینجا چند نوع چای وجود دارد که می توانید آنها را در فصل باران های موسمی امتحان کنید:

1. چای زنجبیل

برای مدت طولانی، چای زنجبیل برای کمک به هضم غذا، تسکین حالت تهوع و کاهش التهاب استفاده شده است. کارشناسان می‌گویند که به ارتقای سیستم ایمنی سالم کمک می‌کند که واقعاً برای مبارزه با مشکلات بهداشتی مرتبط با موسمی به آن نیاز دارید.

2. چای هیبیسکوس

چای هیبیسکوس سرشار از آنتی اکسیدان ها به کاهش فشار خون، بهبود ایمنی، سلامت قلب و حمایت از سلامت کبد کمک می کند.

3. چای ماسالا

یک فنجان برگ چای سیاه با زنجبیل، دارچین، هل و میخک همان چیزی است که هنگام باران به آن نیاز دارید. کاشناسان تغذیه می گویند که این ادویه ها سرشار از آنتی اکسیدان ها، خواص ضد میکروبی و ضد التهابی هستند که می توانند به حمایت از سیستم ایمنی سالم و مبارزه با عفونت ها، رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو کمک کنند. همچنین، چای ماسالا یک نوشیدنی آرامش بخش گرم است که می توانید در طول فصل های موسمی از آن لذت ببرید.

چای ماسالا بعنوان یکی از نوشیدنی های فصلی

مطالب مرتبط

4. چای نعناع فلفلی

چای نعناع می تواند به کاهش نفخ، سوء هاضمه و ناراحتی معده که ممکن است در اثر مصرف غذا یا آب آلوده در فصل باران های موسمی ایجاد شود، کمک کند.

5. چای تولسی

تولسی دارای اثرات آنتی اکسیدانی و تقویت کننده سیستم ایمنی است، به تسکین مشکلات تنفسی کمک می کند و به سلامت کلی کمک می کند. چای تولسی می تواند در طول فصل بارانی تسکین دهنده و آرامش بخش باشد.

6. چای دارچین

دارچین دارای خواص گرم کننده است و می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. همچنین دارای خواص ضد التهابی است که ممکن است در طول فصل های موسمی که خطر عفونت های تنفسی بالاتری وجود دارد، مفید باشد.

7. چای بابونه

اگر در طول روز احساس استرس یا اضطراب می کنید، نوشیدن چای بابونه می تواند به تقویت حس آرامش و کاهش سطح استرس کمک کند. استراحت و لذت بردن از یک فنجان چای بابونه می تواند یک تجربه آرامش بخش و آرام بخش باشد. متخصصان خاطرنشان می کنند که چای بابونه اغلب زمانی مصرف می شود که تحت شرایط جوی هستید یا بیماری های جزئی را تجربه می کنید. ممکن است به تسکین گلودرد، رفع گرفتگی بینی یا کاهش دردهای قاعدگی کمک کند.

نکته پایانی

کارشناسان تغذیه می گویند، چای های سنتی مانند چای ماسالا و چای زنجبیل که معمولا با پودر چای و شیر تهیه می شوند، بهتر است حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غذا مصرف شوند. این به این دلیل است که تانن های موجود در چای می توانند مانع از جذب آهن از غذا شوند و به طور بالقوه خطر کمبود آهن را افزایش دهند. مصرف چند نوبت چای در روز، به خصوص همراه با وعده های غذایی، می تواند این خطر را تشدید کند و ممکن است با اشتها تداخل کند و باعث اضطراب شود.

از طرف دیگر، چای هایی مانند چای نعناع فلفلی و چای دارچین را می توان تقریباً 30 دقیقه قبل یا بعد از غذا میل کرد. این چای ها می توانند به هضم غذا کمک کرده و فواید سلامتی مختلفی مانند تسکین معده و بهبود گردش خون را ارائه دهند.

بطور کلی یک فنجان چای داغ برای اکثریت مردم بی خطر در نظر گرفته می شود. با این حال، توجه به شرایط فردی ضروری است، به ویژه برای کسانی که مشکلات کلیوی دارند، از جمله کسانی که تحت دیالیز هستند. بنابراین، قبل از گنجاندن دمنوش های گیاهی در رژیم غذایی خود، فقط با یک متخصص مشورت کنید.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =