باکتری ها، تهدیدی غیرکرونایی که سلامت بشر را هدف قرار داده است

همزمان با تمرکز جهان بر شیوع کروناویروس، تهدید مخرب دیگری سلامت بشر را هدف قرار داده و آن گسترش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک است.

درحالیکه جهان در تلاش برای پایان دادن به همه گیری بیماری کووید-۱۹ است کارشناسان می‌گویند که جهان با تهدید بیماری عفونی دیگری مواجه است.

گسترش باکتری های مقاوم به آنتی بیوتیک همچون شیوع بیماری کووید-۱۹ مورد توجه قرار ندارد چرا که بیماری های ناشی از مقاومت آنتی بیوتیکی به تدریج و به کندی گسترش پیدا می‌کند و این درحالیست که کروناویروس در مدت زمان کوتاهی جهان را در بر گرفته است.

هرچند کارشناسان بر این باورند که باکتری می‌تواند تهدیدی مشابه با بیماری کووید-۱۹ ایجاد کند.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا، تقریبا سه میلیون آمریکایی در سال به یک نوع از عفونت باکتریایی مقاوم در برابر آنتی بیوتیک مبتلا می‌شوند که از این میان تقریبا ۳۵ هزار نفر جان خود را از دست می‌دهند.

در سطح جهان نیز هر سال حدود 700 هزار نفر بر اثر ابتلا به این عفونت ها فوت می‌کنند. سازمان جهانی بهداشت پیش بینی کرده است در صورتیکه روند فعلی ادامه داشته باشد تا سال 2050 حدود 10 میلیون نفر بر اثر عفونت های مقاوم به آنتی بیوتیک جان خود را از دست خواهند داد.

به گزارش ساینس الرت، به دلیل تجویز بیش از حد آنتی بیوتیک ها، استفاده بیش از حد از آنها برای دام ها و سایر عوامل، درمان بسیاری از انواع مختلف عفونت های باکتریایی، سخت و حتی گاهی غیرممکن شده است.

منبع: isna

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهی در “باکتری ها، تهدیدی غیرکرونایی که سلامت بشر را هدف قرار داده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =