کاهش مصرف کربوهیدرات چه تاثیری در ابتلاء به بیماری های قلبی دارد؟

یک بررسی علمی در مرکز تحقیقات تغذیه پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم که بر روی اطلاعات حاصل از مطالعه قند و لیپید تهران صورت گرفته نشان می‌دهد، تبعیت از رژیم غذایی کم کربوهیدرات که تاکید بر دریافت پایین کربوهیدرات و دریافت بالای پروتئین گیاهی دارد می‌تواند با کاهش خطر بروز بیماری قلبی – عروقی همراه باشد.

کربوهیدرات ها یکی از مولکول‌های عمده مواد غذایی هستند که در خوراکی‌های مختلف از نان و برنج و سیب زمینی به صورت مولکول پیچیده تا انواع شیرینی‌جات و شکلات‌ها و شربت‌ها به شکل ساده به وفور یافت می‌شود و ما روزانه مقادیر قابل ملاحظه‌ای از آنها را در سبد غذایی خود مصرف می‌کنیم.

دکتر پروین میرمیران رییس مرکز تحقیقات تغذیه پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم با بیان این مطلب افزود: خطر بیماری قلبی-عروقی در جهان روبه افزایش بوده و منجر به کاهش کیفیت زندگی و افزایش مرگ و میر در کشورهای مختلف از جمله ایران می‌شود.

وی افزود: ما در این مطالعه نشان دادیم برخی الگوهای غذایی رایج از جمله رژیم کم کربوهیدرات می‌توانند در پیشگویی خطر بیماری قلبی – عروقی دارای نقش باشند.

وی در پایان گفت: پیشنهاد می‌شود محققین در حوزه تغذیه، مطالعات مشاهده‌ای بیشتری با حجم نمونه بالا، در زمینه  ارتباط پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات با مصرف بالای پروتئین و چربی گیاهی با خطر بیماری قلبی – عروقی را در مردان و زنان انجام دهند تا نتیجه گیری دقیق‌تر و قطعی‌تر در این زمینه انجام شود.

منبع: isna

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 + شانزده =