علائم سرطان را در دوران پاندمی کرونا جدی بگیرید

رئیس سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) تاکید می‌کند که در دوران پاندمی کرونا، علائم سرطان نباید نادیده گرفته شوند.

آماندا پریچارد رئیس جدید این مرکز هر فردی را که دارای علائم احتمالی سرطان است تشویق می‌کند که به موقع به پزشک عمومی خود مراجعه کند و به گفته وی این معاینه، می‌تواند نجات بخش زندگی افراد باشد.

وی در آستانه راه اندازی کمپین NHS انگلستان و بهداشت عمومی انگلیس در روز دوشنبه با هدف کمک به پزشکان در تشخیص زودتر این بیماری، این درخواست را مطرح کرد.

علائمی مانند ناراحتی طولانی مدت معده یا سرفه مداوم می‌تواند نشانه سرطان باشد.

وی گفت که ممکن است ده ها هزار نفر هنوز مراجعه به پزشک خود را به تعویق بیندازند زیرا نمی‌خواهند فشار مضاعفی را بر دوش جراحان عمومی و بیمارستان ها و مراکز درمانی بگذارند که روزانه شمار زیادی از بیماران مبتلا به  کووید را درمان می‌کنند.


امکان تزریق واکسن کرونا در زمان شیمی درمانی


پریچارد گفت: ما می‌دانیم که هزاران نفر می توانند جان خود را با تأخیر در مراقبت های پزشکی مرتبط با علائم سرطان به خطر بیندازند.

وی افزود: بسیار مهم است که مردم علائم رایج را تشخیص دهند که می تواند نشانه تشخیص سرطان باشد و ضروریست که با مراجعه به پزشک عمومی خود اقدام کنند چرا که این اقدام به موقع در نهایت می تواند زندگی آنها را نجات دهد. 

کارشناسان و پزشکان حوزه سرطان همچنین ابراز نگرانی کرده اند که تعلیق گسترده غربالگری، تشخیص و درمان سرطان NHS در طول پاندمی کرونا می تواند منجر به مرگ هزاران نفر دیگر شود.

به گزارش گاردین، این پزشکان می‌گویند: آمار نگران کننده نشان داده است که تقریباً از هر سه فرد مبتلا دو نفر (63 درصد) ناراحتی در شکم خود را به مدت سه هفته یا بیشتر به عنوان نشانه احتمالی سرطان تشخیص ندادند.

همچنین دو نفر از هر پنج فرد مبتلا به سرطان نیز نمی‌دانستند سرفه مداومی که دارند می‌تواند نشان دهنده وجود سرطان ریه باشد.

منبع: isna

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 3 =