داستان یک برند: ابوت

در سال 1888 در سن 30 سالگی ، والاس ابوت (1921-1857)، فارغ التحصیل سال 1885 از دانشگاه میشیگان، شرکت آلکاتوئید ابوت را در راونسوود، شیکاگو تأسیس کرد. در آن زمان او یک پزشک متخصص و صاحب یک داروخانه بود.

نوآوری او استفاده از قسمت فعال یک گیاه دارویی و به طور کلی یک آلکالوئید (به عنوان مثال ، مورفین ، کوئینین ، استریکنین و کدئین) بود که او آن را به “دانه های دزیمتریک” ریز تغییر داد. این روش موفقیت آمیز بود زیرا دوزهای سازگار و مؤثر تری برای بیماران ایجاد می کرد. در سال 1922 ، این شرکت از راونسوود به شمال شیکاگو ، ایلینویز منتقل شد.

اولین شركت بین المللی ابوت در سال 1907 در لندن تاسیس گردید و این شركت بعداً در مونترال كانادا یك شركت وابسته رانیز اضافه كرد . ابوت عملیات خود را در پاکستان به عنوان وابسته بازاریابی در سال 1948 آغاز کرد. این شرکت به طور پیوسته گسترش یافته و که اکنون نیروی کار آن بیش از 1500 نفر است. در حال حاضر دو تأسیسات تولیدی واقع در لاندی و کورنگی در کراچی تولید محصولات دارویی را ادامه می دهند.

گسترش تا سال 1962 ادامه یافت هنگامی که ابوت با شرکت دارویی دارینپون و آموزشیِ ویبولیتین، از اوساکا، ژاپن، برای تولید داروهای رادیویی ، وارد یک سرمایه گذاری مشترک شد. در سال 1964 ، این شرکت با آزمایشگاه‌های راس ادغام شد و راس را به یك شركت كاملاً متعلق به ابوت تبدیل كرد و ریچارد راس تا زمان بازنشستگی در سال 1983 عضو رئیس هیئت مدیره ابوت باقی ماند.

در سال 1965 ، گسترش ابوت در اروپا با دفاتر ایتالیا و فرانسه ادامه یافت. آزمایشگاه های ابوت بیش از 100 سال از طریق شرکت تابعه خود یعنی ابوت ایندیا در هندوستان حضور داشته و در حال حاضر بزرگترین شرکت محصولات بهداشتی و درمانی هند است.

به گفته پروفسور هاروارد، لستر گرینسپون و پیتر هدبلوم، “در سال 1966 آزمایشگاه های ابوت را بهمراه معادل میلیون دوز متامفتامین به صورت پودر به یک فروشنده جنایی لانگ آیلند فروختند”.

قرن بیست و یکم

در سال 2001 ، این شرکت ، بخش دارویی BASF را به دست آورد. در سال 2002 ، این برند ساسان بلو را به چترن واگذار کرد. بعداً در سال 2002 ، این شرکت کییر آیز و مارین را به برندهای پرستیژ فروخت.

در ژانویه سال 2007 ، این شرکت موافقت كرد كه بخش های تشخیصی آزمایشگاهی و تشخیصی نقطه مراقبت را به بیش از 8 میلیارد دلار به جنرال الکتریک بفروشد. این معامله توسط هیئت مدیره شرکت های ابوت و جنرال الکتریک به تصویب رسید و در نیمه اول سال 2007 به پایان رسید.

در سال 2009 ، ابوت یک مرکز تحقیق و توسعه ماهواره ای در پارک تحقیقاتی ، دانشگاه ایلینویز در اوربانا افتتاح کرد. در 22 مارس 2010 ، این شرکت تملک خود را بر شرکت‌های LIMS و STARLIMS ، در فلوریدا پایان داد.

چرخش

در تاریخ 16 مه 2014 ، اعلام شد که ابوت شرکت هلدینگ Kalo را به دست می آورد. به ازای 2.9 میلیارد دلار برای تأمین 73٪ سهام دارویی، که این شرکت گفته است بیش از دو برابر پرتفوی داروهای عمومی مارک خود را تأمین می کند.

در دسامبر سال 2014 ، این شرکت تولید کننده داروسازی روسی وروفارم را در معامله ای به ارزش 410 میلیون دلار ، که شامل سه تأسیسات تولیدی بود به دست آورد. ابوت ، در حال حاضر 1400 نفر در روسیه نیرو دارد.

در آگوست سال 2018 ، رویترز گزارش داد که “آزمایشگاه های ابوت جزء پنج شرکت برتر داروهای ژنریک مارک دار در روسیه است.

در نوامبر سال 2018 ، ابوت به اولین شرکت سازنده تجهیزات پزشکی تبدیل شد که هنگام دریافت مجوز FDA برای راه اندازی لایبرلینک‌های مستقل، یک دستگاه کنترل گلوکز در تلفن هوشمند را در ایالات متحده معرفی کرد.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهی در “داستان یک برند: ابوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =