قبل از خرید حیوان خانگی حتماً بدانید

حیوانات خانگی می توانند سرگرمی، همراهی و احساس امنیت را به زندگی شما بیفزایند. قبل از نگهداری حیوان خانگی ، با دقت فکر کنید که کدام حیوان برای خانواده شما بهترین است.

حیوان خانگی مناسب را انتخاب کنید

پیش از این در مورد نیازهای خاص حیوان تحقیقاتی انجام دهید. قبل ازخرید، این سؤالات را از خود بپرسید:

هرکدام از اعضای خانواده در جستجوی کدام حیوان هستند؟

چه کسی از آن مراقبت خواهد کرد؟ آیا کسی آلرژی به حیوانات خانگی دارد؟

کدام نوع حیوان متناسب با سبک زندگی و بودجه شماست؟

این حیوان چه مدت زندگی خواهد کرد؟

حیوان خانگی چه می خورد؟

حیوان خانگی چقدر به ورزش نیاز دارد؟

چقدر بزرگ خواهد شد؟

هزینه مراقبت دامپزشکی چقدر خواهد بود؟

آیا وقت کافی برای مراقبت و تمیز کردن درست بعد از حیوان خانگی دارم؟

این حیوان خانگی برای سالم بودن به چه نوع زیستگاهی نیاز دارد؟

این حیوان خانگی به چه نوع ورزش نیاز دارد؟

آیا نگهداری حیوانات خانگی در خانه یا آپارتمان من مجاز هستند؟

آیا کودکان خردسال ، افراد مسن و یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف وجود دارند که مراقبت از آنها را انجام دهند یا در اطراف حیوان خانگی باشند؟

كودكان کمتر از 5 سال، افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف و افراد بالاتر از 65 سال احتمال ابتلا به بیماری‌هایی را بین حیوانات و افراد دارند (همچنین به عنوان بیماری های زونا نیز شناخته می شود). زنان باردار نیز در معرض خطر برخی بیماریهای مرتبط با حیوانات قرار دارند. قبل از گرفتن حیوان خانگی جدید ، موارد زیر را در خاطر داشته باشید:

خانواده های دارای کودک 5 سال و جوان تر به دلیل خطر ابتلا به بیماری جدی از میکروب های مضر بین این حیوانات و خردسالان ، نباید خزندگان (لاک پشت ها، مارمولک ها، مارها) ، دوزیستان (قورباغه‌ها وزغ‌ها) یا مرغ های حیاط خلوت داشته باشند.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف باید هنگام انتخاب و استفاده از حیوانات خانگی اقدامات احتیاط بیشتری را انجام دهند. برای کمک به انتخاب بهترین حیوان خانگی با دامپزشک خود صحبت کنید.

زنان باردار باید از خرید یک گربه جدید یا دست زدن به گربه های ولگرد بخصوص بچه گربه ها خودداری کنند. گربه ها می توانند انگل ایجاد کنند و توکسوپلاسموز را به همراه داشته باشند – بیماری که می تواند باعث نقص هنگام تولد شود. اگر باردار هستید ، نیازی به رها کردن گربه فعلی خود ندارید، اما باید از تغییر بستر گربه خودداری کنید.

زنان باردار برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض ویروس کوریومنژیت لنفوسیتیک ، که می تواند باعث نقایص هنگام تولد شود ، از تماس با جوندگان بعنوان حیوانات خانگی خودداری کنند. اگر باردار هستید و یک جونده دارید ، از تماس مستقیم خودداری کنید و به شخص دیگری اجازه دهید محل زندگی اش را تمیز کند.

هنگامی که صاحب حیوانات خانگی هستید، آن را سالم نگه دارید. علائم مشکلات پزشکی را بدانید. اگر متوجه شدید فوراً حیوانات خانگی خود را به دامپزشک ببرید.

علائم برخی از آنها عبارت است از:

  • از دست دادن اشتها
  • نوشیدن آب زیادی
  • خیلی سریع وزن خود را از دست می دهند
  • رفتار عجیب
  • لاغر و خسته است
  • در بلند شدن یا پایین آمدن مشکل دارد
  • تکه های عجیب
5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 5 =