یک ریز سوزن که با افزایش جریان خون، فولیکول‌های طاسی را از بین می‌برد

پیشرفت‌های اخیر در زمینه مقابله با ریزش مو و طاسی، از راه حل‌های موضعی مملو از سلولهای بنیادی، تا مزارع پرینت سه بعدی گرفته تا رشد مو با سلولهای خود بیمار، امکانات جالبی را روی میز قرار داده است.

دانشمندان در چین در حال حاضر یک ترکیب دیگر را با استفاده از یک تکه ریز سوزنی محلول برای تحریک رشد مو استفاده می‌کنند، این فناوری در مدل موهای طاسی الگوی ارثی بسیار موثر است.

دانشمندان دانشگاه ژجیانگ چین، قصد دارند درمان جدیدی برای شایع ترین شرایط ریزش مو ایجاد کنند: طاسی با الگوی مردانه و زنانه، که به آن آلوپسی آندروژنیک نیز می‌گویند.1

دانشمندان سعی کردند با تمرکز بر آنچه که آنها می‌گویند مکانیسم های اصلی پشت آن، یعنی استرس اکسیداتیو و گردش خون ضعیف، به این مسئله بپردازند.

این به ترکیب تجمع گونه‌های فعال اکسیژن در پوست سر مربوط می‌شود و کمبود رگ های خونی در اطراف فولیکول ها برای تامین مواد مغذی و مولکول های ضروری، سلول های پشت موهای جدید را از بین می‌برد.

به این ترتیب، تیم امیدوار بود که بتواند رویکردی دو جانبه در زمینه آلوپسی آندروژنیک ارائه دهد و راه حل آنها با تحقیقات قبلی انجام شده بر روی آسیب های کبدی و آلزایمر آغاز می‌شود.


سلول های بنیادی درمان طاسی را یک قدم نزدیک تر می‌کند


از طریق آزمایش های قبلی، دانشمندان نانوذرات پر از عنصر شیمیایی سریم را توسعه داده بودند که در کاهش استرس اکسیداتیو در آن شرایط موثر بود.

تطبیق این فناوری برای مقابله با ریزش مو به معنای ارائه راهی برای نفوذ آنها به پوست است، که محققان را به ایده استفاده از یک تکه ریز سوزن برای انتقال سوق داد.

ابتدا، نانوذرات با یک ترکیب تجزیه پذیر به نام پلی اتیلن گلیکول-لیپید پوشانده شد. سپس آنها را با ماده ای فراوان در پوست انسان به نام هیالورونیک اسید ترکیب کرده و در قالب ریختند.

این یک تکه ریز سوزنی محلول ایجاد کرد که در مدل موش آلوپسی آندروژنیک، در کنار یک تکه کنترل، آزمایش شد.

هر دو تکه می‌تواند رشد عروق خونی جدید را در اطراف فولیکول های مو تحریک کند.

دریافت کنندگان آن علائم واضحی از رشد موهای جدید مانند رنگدانه های زودرس پوست و غلظت بیشتر ترکیبات خاص را نشان دادند. این موش ها ترکیبات استرس اکسیداتیو کمتری نیز در پوست داشتند.

به گفته تیم تحقیق، سرانجام موش های طاس با تکه میکرونیدل حاوی نانوذرات سریم رشد مجدد موی سریع تری را نشان دادند و پوشش، چگالی و قطر آنها بیشتر از درمان های موضعی پیشرو بود.

در حالی که کارهای زیادی برای ترجمه این نتایج به افراد انسانی انجام می‌شود، دانشمندان وصله ریز سوزنی آنها را که حاوی نانوذرات سریم است به عنوان راهی جدید امیدوارکننده برای کشف می‌دانند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزمات مصرفی

5/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 3 =