بهترین لیزر رشد مو

لیزر درمانی رشد مو، از لیزر برای تقویت رشد و کاهش ریزش مو استفاده می‌کند. در این مقاله در مورد لیزر درمانی، نحوه کارکرد آن و چه کسانی ممکن است از آن بهره مند شوند، بحث می‌شود.

لیزر رشد مو چیست؟

لیزر رشد مو درمانی است که از لیزرهای سطح پایین برای تحریک پوست سر و فولیکول‌های مو برای کمک به کاهش ریزش مو و تقویت رشد مو استفاده می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که درمان با لیزر:

  • فاز رشد، آناژن، چرخه مو را طولانی می‌کند
  • فولیکول‌های در فاز استراحت، تلوژن، برای انتقال به فاز رشد تحریک می‌کند
  • انتقال به مرحله رگرسیون، کاتاژن را کاهش می‌دهد

سازمان غذا و دارو (FDA) در حال حاضر این دستگاه ها را برای درمان ریزش موی مردانه و زنانه یا آلوپسی آندروژنیک تایید کرده است.

لیزر موهای زائد برای چه کسانی مفید است؟

لیزر درمانی رشد مو ممکن است برای کسانی که آلوپسی آندروژنیک دارند مفید باشد. این نوع ریزش مو به طور متفاوتی در مردان و زنان وجود دارد.

مردان مبتلا به آلوپسی آندروژنیک احتمالاً ریزش مو را در بالای سر و اطراف خط موی خود تجربه خواهند کرد. اما برای خانم‌ها، ممکن است ریزش مو در قسمت‌های وسیع‌تری از سر دیده شود.

با این حال، برخی از افراد با استفاده از لیزر درمانی سطح پایین، رشد مو را تجربه نکنند. اما از سایر درمان‌ها مانند ماینوکسیدیل و فیناستراید ممکن است نتایج بهتری بگیرند.

آیا لیزر درمانی واقعا موثر است؟

بررسی 21 مطالعه معتبر در سال 2016 نشان داد که لیزر درمانی سطح پایین یک درمان ایمن و موثر در افرادی است که دارای ریزش مو با الگوی مردانه و زنانه هستند که به درمان‌های دیگری پاسخ نمی‌دهند.

با این حال، نویسندگان همچنین خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری برای بررسی اثربخشی این درمان ضروری است. یک بررسی جدیدتر تأثیر چندین محصول لیزری را که در دسترس هستند بر روی مردان و زنان مبتلا به ریزش مو بررسی کرد. نویسندگان دریافتند که این محصولات رشد و تراکم مو را با کمترین عوارض جانبی بهبود می‌بخشد.


مطالعه بر هورمون استرس هدف جدیدی را برای درمان ریزش مو ارائه می‌دهد


عوارض جانبی که ممکن است افراد تجربه کنند عبارتند از:

  • سردرد
  • آکنه
  • درد پوست، قرمزی و خارش

با این حال، نویسندگان همچنین خاطرنشان می‌کنند که بسیاری از مطالعاتی که بررسی کردند، با شرکت‌هایی که درمان‌های لیزری رشد مو را تولید می‌کنند، تضاد منافع داشتند. به همین دلیل، نتایج ممکن است مغرضانه باشد و تحقیقات بیشتری لازم است.

در محصولات لیزر رشد مو به چه نکاتی توجه کنیم؟

ممکن است شخصی بخواهد قبل از خرید محصولات لیزر، عوامل زیر را در نظر بگیرد:

  • مجوز FDA: مردم باید فقط از شرکت هایی که مجوز FDA را برای محصولات خود دریافت کرده‌اند، خرید کنند. این بدان معنی است که این شرکت نشان داده است که محصولاتش معادل محصولات دیگری هستند که قبلاً مجوز یا تأییدیه FDA را دریافت کرده‌اند.
  • توصیه‌ها: ممکن است افراد بخواهند رتبه‌بندی‌ها و نظرات مشتریان را در وب‌سایت‌های شخص ثالث مانند BBB یا Trustpilot مشاهده کنند.
  • گارانتی ها: افراد باید قبل از خرید یک محصول، تمام ضمانت ها و سیاست های بازگشت را به دقت مطالعه کنند تا اطمینان حاصل کنند که در صورت معیوب بودن محصول، شرکت جایگزین یا بازپرداخت می‌کند.
  • هزینه: محصولات لیزر موهای زائد ممکن است گران باشند. افراد ممکن است بخواهند قبل از خرید بودجه خود را در نظر بگیرند.

نگاهی به بهترین لیزر های رشد مو:

چه زمانی با پزشک تماس بگیرید؟

افرادی که نگران ریزش مو هستند باید با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مانند یک متخصص پوست تماس بگیرند. متخصصان مراقبت های بهداشتی می‌توانند تشخیص دهند که یک فرد چه نوع ریزش مو را تجربه می‌کند و اینکه آیا مو به خودی خود رشد می‌کند یا نیاز به درمان دارد.

در حالی که متخصصان پوست نمی‌توانند هر نوع آلوپسی را درمان کنند، ممکن است بتوانند از ریزش بیشتر مو جلوگیری کنند. متخصصان مراقبت‌های بهداشتی ممکن است چندین روش درمانی مانند ماینوکسیدیل، فیناستراید، کورتیکواستروئیدها و پلاسمای غنی از پلاکت را توصیه کنند.

منبع: medicalnewstoday

5/5 - (21 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + پنج =