تشخیص بیماری کلیوی با یک دستگاه قابل حمل

در حال حاضر، برای بررسی اینکه آیا فردی مبتلا به بیماری کلیوی است، یک نمونه ادرار باید برای آزمایش به یک آزمایشگاه مجهز فرستاده شود، که جواب آن ممکن است چند روز طول بکشد. با این حال، یک دستگاه قابل حمل جدید می‌تواند اجازه می‌دهد که چنین آزمایشی را در محل انجام داد.

این گجت که توسط دانشمندان دانشگاه فلیندرز استرالیا توسعه یافته است، نسخه فشرده چیزی است که به عنوان حسگر زیستی تخلیه ناشی از تجمع شناخته می‌شود.

این دستگاه دارای ریزپردازنده Raspberry Pi، دوربین دیجیتال و صفحه نمایش لمسی 7 اینچی، به همراه LED های متعددی است که طول موج خاصی از نور را ساطع می‌کنند، و همه چیز در یک بدنه پرینت سه بعدی قرار دارد.

چگونگی کارکرد دستگاه

فرآیند آزمایش با افزودن یک معرف شیمیایی حساس به نور به نمونه ادرار بیمار آغاز می‌شود. سپس آن نمونه را داخل دستگاه قرار می‌دهند. هنگامی که ادرار در معرض نور LED قرار می‌گیرد، معرف با فلورسانس کردن هر آلبومین موجود در مایع واکنش نشان می‌دهد.


تشخیص افراد در معرض سنگ کلیه در کمتر از ۳۰ دقیقه


از دوربین برای اندازه گیری شدت فلورسانس استفاده می‌شود که با سطح آلبومین در ادرار مطابقت دارد. سطح آلبومین بالا نشان می‌دهد که کلیه ها به درستی کار نمی‌کنند، زیرا آنها پروتئین های خون را به همان اندازه که باید فیلتر نمی‌کنند.

پزشکان داده‌ها را روی صفحه لمسی مشاهده می‌کنند. آنها همچنین می‌توانند اطلاعات را از طریق یک Wi-Fi یکپارچه، اسلات کارت Micro SD یا یکی از چهار پورت USB ذخیره یا به اشتراک بگذارند. برق از یک پریز دیواری یا باتری لیتیوم پلیمری تامین می‌شود.

در آزمایش‌هایی که روی نمونه‌های ادرار مصنوعی حاوی آلبومین انجام شد، مشخص شد که دستگاه ارزان‌قیمت از نظر دقت مشابه تجهیزات آزمایشگاهی گران‌تر است. اما این تجهیزات در جوامع کوچک یا سایر مکان‌های دور از شهرهای وجود ندارد.

پروفسور کارن رینولدز، یکی از نویسندگان تحقیق گفت: یک دستگاه قابل حمل و قابل اعتماد برای اندازه گیری دقیق آلبومین ادرار می‌تواند در سایت‌های تست سلامت در جامعه عرضه شود تا نیاز بیماران مبتلا به بیماری کلیوی به مراجعه منظم به بیمارستان یا کلینیک کاهش یابد. همچنین به تشخیص زودهنگام بیماری کلیوی کمک می‌کند که برای مداخله زودهنگام برای کند کردن پیشرفت آن ضروری است.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پانزده =