آیا ویروس کرونا بر روی تجهیزات ورزشی می‌‌‌ماند

تمرین فوتبال به پایان رسیده است و شما توپ فوتبال خود را بر می‌دارید. آنگاه است که این سوال فکر شما را فرا می‌گیرد: آیا ویروس کرونا می‌تواند بر روی تجهیزات ورزشی مانند توپ فوتبال، محافظ پا، کفش و سایر موارد زندگی کند؟

بله ویروس هایی مانند کرونا می‌توانند در انواع سطوح از جمله تجهیزات ورزشی ساعتها یا به طور بالقوه حتی چند روز پایان زندگی کنند. اما این لزوماً به این معنا نیست که شما با دست زدن به تجهیزات ورزشی آلوده، حتما مبتلا شوید.

مطالعات نشان داده است که شما بعد از لمس یک شی آلوده و سپس مالش چشم یا لمس بینی خود، ویروس عفونی را منتقل می‌کنید، اکثر کارشناسان موافقند که احتمال زیادی وجود دارد کرونا را از استنشاق ذرات معلق یا قطرات معلق در هوا بیشتر منتقل می‌شود تا انتقال سطح. (که به همین دلیل است که شما باید در مکان های عمومی فاصله اجتماعی داشته باشید و از ماسک استفاده کنید)

گزارش های خبری درباره مطالعاتی را که مشاهده کرده‌اید نشان می‌دهد کرونا می‌تواند ساعت ها یا حتی روزها در سطوح مختلف زنده بماند. لازم به ذکر است که بسیاری از این آزمایشات شرایط دنیای واقعی را منعکس نمی‌کنند.


عارضه جدید کرونا: کبد هم درگیر می‌شود


به عنوان مثال تجقیقات آنفلوانزا حاکی از این است که: فرد می‌تواند قطره مخاطی را كه حاوی بین 10 تا 100 ذره ویروسی عفونی است، سرفه كند و بعداً فرض شود، دستگیره در و ممکن است توسط شخص بعدی انتخاب شود تا آن دستگیره را لمس کند.

اما در آزمایش های کرونا، محققان اغلب نمونه های ویروسی حاوی چیزی در حدود 10 میلیون ذره ویروسی را روی یک سطح قرار داده و سپس مدت زنده ماندن ویروس را اندازه گیری کردند. به احتمال زیاد، 10 میلیون ذره عفونی کرونا به طور معقول در یک سطح روزمره یا روی یک توپ فوتبال یا هر وسیله ورزشی دیگر جمع نمی‌شود. در مقادیر عادی و روزمره، این ویروس ممکن است خیلی سریعتر از آنچه آزمایشات نشان داده خشک شود و از بین برود، این بدان معناست که احتمال ابتلا به این روش در شما کمتر است.

بنابراین احتمال می‌رود، که بتوان با لمس یک سطح آلوده مانند یک توپ فوتبال، کرونا را گرفت. اما این احتمال بسیار کم رنگ است. تمام موارد گفته شده، ولی شما باید بعد از هر بار استفاده، وسایل ورزشی خود را نیز تمیز کرده و ضد عفونی کنید و پس از لمس وسایل، باید دستان خود را کاملا بشویید.

منبع: webmd

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهی در “آیا ویروس کرونا بر روی تجهیزات ورزشی می‌‌‌ماند

  1. واقعا این ویروس کرونا خیلی خطرناک است بهتر است بد از هر بار دست زدن به وسایل ورزشی ،دستانمان را خوب ضدعضونی کنیم و حتما دستانمان شسته بشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =