ترکیبی از هسته انگور خاصیت ضد پیری را نشان می‌دهد

تحقیقات جدید در چین یک ترکیب طبیعی ضد پیری را در دانه انگور کشف کرده است که سلول‌های ناکارآمد را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند طول عمر را بیش از ۹ درصد افزایش دهد.

روند پیری‌بدن انسان شامل بسیاری از قسمت‌های حرکتی می‌شود، اما یکی از مواردی که تحقیقات اخیر همچنان به آن اشاره دارد، نقش سلول‌های پیر زامبی‌مانند است.

اینها سلول‌هایی هستند که تقسیم خود را متوقف کرده و شروع به انباشتگی کرده‌اند و باعث ایجاد طیف وسیعی از اثرات تخریبی در بدن می‌شوند.

این ترکیب ضد پیری تازه کشف شده در دسته جدیدی از داروها به نام سنولیتیک‌ها قرار می‌گیرد. این داروها برای القای انتخابی مرگ سلول‌های پیر و با هدف کلی افزایش طول عمر ما ساخته شده‌اند.


چگونه مصرف کاکائو می‌تواند از پیر شدن جلوگیری کند؟


آخرین کشف در این زمینه از سوی دانشمندان موسسه تغذیه و سلامت شانگهای چین انجام شده است که طیف گسترده‎ای از ترکیبات گیاهی را در جستجوی داروهای سنولیتیک بررسی کردند.

دانه انگور برای از بین بردن سلول‌های پیر

این امر آنها را به سمت یکی از دانه‎ های انگور به نام پروسیانیدین C1 (PCC1) سوق داد.

آنها دریافتند که با القای نوعی مرگ برنامه ریزی شده سلولی به نام آپوپتوز در بقای سلول های پیر دخالت می‌کند. در حالی که سلول‌های سالم را تا حد زیادی آسیبی نمی‌بیند.

این اثر در بافت‌ها و اندام‌های مختلف در موش‌های مسن‌تر مشاهده شد، جایی که سلول‌های پیر به طور قابل‌توجهی پس از تجویز PCC1، کاهش یافت.


درمان کمردرد مرتبط با سن با استفاده از داروهای ضدپیری


این منجر به مزایای سلامتی از جمله معکوس شدن انحطاط اندام شد. همچنین در موش‌های دارای تومورهای پیوندی، نتایج درمانی را در صورت ترکیب با شیمی درمانی سنتی بهبود بخشید.

در موش‌های بسیار مسن 24 تا 27 ماهه، معادل 75 تا 90 سال در انسان، درمان PCC1 طول عمر باقیمانده آنها را بیش از 60 درصد افزایش داد. ( یعنی طول عمر کل آنها را بیش از 9 درصد افزایش داد)

این نتایج امیدوارکننده است و به این ایده که هدف قرار دادن سلول‌های پیر می‌تواند مداخله‌ای مؤثر در فرآیند پیری باشد، وزن بیشتری می‌افزاید.

اگرچه دانشمندان می‌گویند قبل از آزمایش PCC1 در انسان، به کاوش بیشتر در مکانیسم‌های موجود نیاز است.

منبع: newatlas

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + دوازده =