کمک پزشکی ۲ و نیم میلیارد ینی ژاپن به ایران برای مقابله با کرونا

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در پیامی در صفحه توئیتر این سفارتخانه به تصمیم دولت ژاپن برای کمک پزشکی و حمایت از ایران در پی شیوع ویروس کرونا اشاره و بر ضرورت همبستگی جهانی برای کنترل کامل شیوع این ویروس جدید تاکید کرده است.

این سفارتخانه از تصمیم دولت ژاپن برای کمک پزشکی به میزان ۲ و نیم میلیارد ین (واحد پول ژاپن) به ایران و حمایت این کشور در راستای کنترل شیوع کرونا قدردانی کرده است. 

به گزارش فارس، پیش از این کمک هایی از سوی چین و روسیه و چند کشور اروپایی از جمله انگلیس، فرانسه و آلمان برای ایران ارسال شده است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (جمعه) نیز در تشریح اقدامات وزارت خارجه در پی شیوع کرونا و ارسال کمک های خارجی عنوان کرد: در این ارتباط کمک‌های دولتی و مردمی زیر تاکنون از چین دریافت و با هشت پرواز باری شرکت هواپیمایی ماهان به صورت رایگان به ایران منتقل و تحویل وزارت بهداشت شده است: 

۱- حدود ۳۵۰ هزار انواع کیت تشخیص ویروس کرونا 

۲- حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار ماسک 

۳- حدود ۱۳۰ هزار لباس ایزوله

۴- حدود ۱۲۰ دستگاه ونتیلاتور و اسپیراتور

۵- حدود ۲۸۰۰ وسیله تب سنج و اکسیژن سنج

۶- حدود ۱۳ هزار عینک محافظ 

۷- حدود ۱۶۰ هزار عدد محافظ صورت یا  کلاه محافظ

۸- حدود ۵۰ کارتن داروی ویژه درمان کرونا

موسوی یادآور شد: روند ادامه دریافت کمک‌های سخاوتمندانه مردمی در چین ادامه دارد و هم اکنون نیز کمک‌های زیادی در حدود ۳۲ هزار کیلو انواع کمک‌ها بسته بندی شده و منتظر پروازهای بعدی برای انتقال به ایران است. 

منبع: خبرگزاری فارس

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

4.9/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهی در “کمک پزشکی ۲ و نیم میلیارد ینی ژاپن به ایران برای مقابله با کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =