کرونا می تواند تا سال 2021 بر گردشگری پزشکی تأثیر بگذارد

بسیاری از کشورها و منابع اصلی گردشگری پزشکی تحت تأثیر COVID-19 قرار دارند. چهار کشور بزرگ مبتلا به این ویروس ، چین ، ایتالیا ، ایران و کره جنوبی هستند و احتمالاً ایالات متحده آمریكا نیز درگیر خواهد شد.

چین با داشتن سه کشور مقصد برتر کره جنوبی ، ژاپن و ایالات متحده ، یک میلیون گردشگر پزشکی خارج از کشور به همراه یک میلیون گردشگر سلامت دارد. کره جنوبی سالانه 350،000 گردشگر پزشکی می گیرد و یک نفر از این سه نفر از کشور چین است.

علاوه بر جنوب شرقی آسیا ، ایران نیز 350،000 گردشگر پزشکی را به خود اختصاص می دهد که 90٪ آنها از کشورهای محلی و خلیج فارس هستند و حالا این منطقه با افزایش تعداد ویروس ها گزارش شده است.

ایتالیا فقط تعداد کمی گردشگری پزشکی ورودی دارد ، اما بیش از 600000 سهم از گردشگری سلامت دارد.

تأثیر ویروس COVID-19 بدان معنی است که در بسیاری از مقاصد گردشگری پزشکی ، سال 2020 احتمالاً سالی است که آماری نداشته باشد.

CDC اولین مرکزی است كه صریحاً اعلام كرد تا سال 2021 کرونا می تواند ادامه یابد و اگر این مورد باشد ، تأثیر ضربه به گردشگری پزشکی می تواند قابل توجه باشد.

مبارزه با بیماری همه گیر یا جلوگیری از گسترش آنها ، هزینه دار است. هنگامی که یک کشور در حالا جلوگیری از گسترش است ، ابزارهای ارزان قیمت و بدون اختلال (به عنوان مثال واکسن) کارایی زیادی دارند. هنگامی که یک کشور خیلی دیر واکنش نشان می دهد یا مشکل را کم کم ارزیابی می کند ، در این صورت قرنطینه ها ، محدودیت های حرکات و تعامل با سیستم بهداشت و درمان ، با تعداد بیشتری از عفونت ها محتمل تر می شوند.

اما این می تواند به سرعت تغییر کند ، تا حدودی بسته به سرعت پاسخ و نگرش دولت خواهد داشت. به عنوان مثال ، سنگاپور به دلیل روابط نزدیک جغرافیایی و اقتصادی با چین ، می تواند در معرض شیوع بیماری باشد. تا اواسط ماه مارچ چین 3،316 کشته و 80،754 مورد گزارش COVID-19 گزارش شده است. از اواسط ژانویه در سنگاپور ، فقط 150 مورد به آزمایش ، ردیابی و قرنطینه کارآمد رسیده است.

در یکی دیگر از مقصد های برتر جهانگردی پزشکی ، آلمان ، 1295 مورد و دو مورد فوت وجود دارد. محدودیت سفر هنوز وجود ندارد. لوتار ویلر از موسسه رابرت کچ ، پیشرو در زمینه مشاوره بهداشت و ایمنی در آلمان ، از رهبران جامعه و بیمارستان های این کشور خواسته است تا برنامه های اضطراری خود را فعال کرده و آماده سازی برای همه گیری را آغاز کنند.

فرانسه ، یک مقصد گردشگری پزشکی نسبتاً کوچک در اروپا ، سومین موردی است که COVID-19 تحت تأثیر قرار گرفته است ، با 1،402 مورد و 30 مرگ و میر ، با مدارس بسته اما بدون محدودیت مسافرت قرار گرفته است.

انگلستان یکی دیگر از مکانهای پر بازدید گردشگری پزشکی است و 382 مورد و شش کشته را گزارش کرده است. این امر هیچگونه مستثنی برای مسافرت ندارد.

CDC به افراد در معرض خطر بالاتر توصیه می کند از مسافرت های طولانی در هواپیما خودداری کنند که در صورت گوش دادن ، گردشگری پزشکی برون مرزی را کاهش می دهد.

اکنون CDC اذعان می کند که بیشتر آمریکایی ها در سال های 2020 یا 2021 در معرض ویروس قرار می گیرند. که تأثیر در گردشگری پزشکی ورودی و خروج از کشور را خواهد داشت.

بیش از 99 کشور این موارد را تأیید کرده اند در حالی که 70 دولت ممنوعیت مسافرت از مناطق آسیب دیده ، ممنوعیت پرواز به برخی از کشورها و تغییر شرایط ویزا. محدودیت ها و ترس ویروس ها صنعت توریسم را به شدت سخت کرده است.

به نظر می رسد COVID-19 کشنده تر از آنفولانزای فصلی است ، اما بسیار کمتر کشنده تر از SARS ، MERS یا ابولا است و میزان مرگ و میر آن به طور متوسط 3.5 درصد است که می تواند به 1 درصد کاهش یابد. اما چیزهای زیادی وجود دارد که ما در مورد این بیماری نمی دانیم.

نشانه های اولیه این بود که این بیماری اوج می گیرد و پس از چند ماه سقوط می کند و بر گردشگری و گردشگری پزشکی تأثیر می گذارد.

گردشگری پزشکی و فعالان آن تا پایان یافتن شیوع بیماری ، چگونه می توانند زنده بمانند؟

منبع: اینترناشنال مدیکال تراول ژورنال

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی در “کرونا می تواند تا سال 2021 بر گردشگری پزشکی تأثیر بگذارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 14 =