جانبازان شیمیایی سردشت با کمبود اقلام ضدعفونی‌کننده و ماسک مواجه هستند

رئیس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت: با شیوع بیماری کرونا، شهروندان شیمایی سردشت با کمبود اقلام ضدعفونی‌کننده و ماسک مواجه هستند.

صالح عزیز پوراقدم، درباره آخرین وضعیت جانبازان شیمیایی سردشت در مواجهه با کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت خوب است و ۳ تا ۴ روز است که آمار بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان سردشت افزایش پیدا نکرده است.

وی افزود: از بسته‌های اهدایی هلال احمر نیز ۴۰۰ بسته به انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت تحویل داده شد.

پوراقدم با اشاره به کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی ارومیه، گفت: رییس دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز کمک‌های بسیاری به این انجمن کرده‌اند با توجه به وضعیت شیمیایی مردم سردشت رییس دانشگاه علوم پزشکی تعدادی تجهیزات مناسب تنفسی برای انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت ارسال کرده‌اند و مردم نیز از طریق کمک‌هایی داشته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر وضعیت تقریبا در شهر عادی است البته مردم همه در خانه‌ها هستند و ادارات به صورت نیمه تعطیل بوده و به صورت شیفت فعالیت می‌کنند و تمام مغازه‌ها تعطیل هستند.

رئیس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت گفت: کمبود اقلام ماسک و ضدعفونی‌کننده همچنان ادامه دارد و مردم با استفاده از پلاستیک فریزر خودشان دستکش درست می‌کنند.

وی با بیان اینکه در تامین داروهای شیمیایی مشکل داریم، اظهار کرد: به دلیل کمبود، افراد اسپری تنفسی را به سختی تامین می کنند.

رییس انجمن دفاع از حقوق مصدومان شیمیایی سردشت تصریح کرد: داروهای بیماران کرونایی از ارومیه تامین می شود از اینرو همواره با مشکل مواجه هستیم.

پوراقدم ادامه داد: شهرداری سردشت ماشین‌آلات مورد نیاز برای ضدعفونی خیابان‌ها ندارد‌ و کشاورزان از پمپ‌های دستی برای ضدعفونی کوچه‌ها استفاده می‌کنند اما باید ماشین‌آلات در اختیار شهرداری قرار گیرد تا خیابان‌ها به نحو احسن ضدعفونی شود.

منبع: فارس

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 2 =