کدام نوشیدنی های رژیمی فاقد آسپارتام هستند؟

شیرین کننده آسپارتام، برچسب ماده سرطان زا خورد.

یک شیرین کننده معمولی که در تعداد زیادی از نوشیدنی های رژیمی محبوب استفاده می شود قرار است از ماه آینده توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) به عنوان یک ماده سرطان زا اعلام شود. آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان (IARC)، یکی از شاخه‌های WHO، آماده است این برچسب را از ژوئیه معرفی کند و نگرانی‌هایی را در میان مصرف‌کنندگان در مورد محتوای مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که مصرف می‌کنند، ایجاد می شود. حکم IARC اوایل ماه ژوئن نهایی شد و قرار است ارزیابی شود که آیا چیزی یک خطر بالقوه است یا خیر.

ماده ای که قرار است دوباره برچسب گذاری سرطانزا دریافت کند، آسپارتام است. یک شیرین کننده مصنوعی محبوب که در مجموعه ای از محصولات غذایی از جمله نوشابه رژیمی، آدامس و ماست سبک یافت می شود.

آسپارتام در سال 1965 توسط شیمیدان آمریکایی جیمز شلاتر کشف شد و تقریباً 200 برابر شیرین تر از شکر معمولی است.

این ماده یک جایگزین قند کم کالری، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) در سال 1974 تایید شد تا به عنوان یک شیرین کننده و افزودنی روی میز در غلات صبحانه و سایر غذاها استفاده شود. اولین بار در سال 1982 برای استفاده در انگلستان تایید شد.

بنابراین، وضعیت نوشیدنی‌های رژیمی از نظر مصرف آسپارتام چگونه است؟

نوشیدنی های بدون آسپارتام

نوشیدنی های محبوب زیر حاوی آسپارتام نیستند:

تانگو بدون شکر – نارنجی، دارک بری، پارادایس پانچ، سیب: تانگو با استفاده از سوکرالوز، آسسولفام K، شیرین کننده های جایگزین را در نوشیدنی های بدون قند خود انتخاب می کند.

Monster Energy Sugar Free: Monster Energy به جای آسپارتام از سوکرالوز و آسه سولفام K استفاده می کند.

Karma Drinks بدون شکر Karma Cola: یک برند کوچکتر، Karma Drinks کولای بدون شکر خود را به عنوان “کاملا طبیعی” عرضه می کند که حاوی شیرین کننده های مصنوعی و بدون مواد نگهدارنده است. از استویول گلیکوزیدها به عنوان شیرین کننده استفاده می کند.

فنتیمنز کولا سنتی کنجکاوی: جایگزین دیگری برای برندهای بزرگ، فنتیمنز از استویول گلیکوزیدهای استویا به عنوان شیرین کننده استفاده می کند.

جایگزین‌های سوپرمارکت‌های مارک خود نیز معمولاً فاقد آسپارتام هستند، از جمله نوشیدنی‌های لیموناد رژیمی Sainsbury و Tesco، و همچنین جایگزین‌های کولا رژیمی Morrisons، Sainsbury’s، Asda و Tesco.

نوشیدنی های حاوی آسپارتام

این نوشیدنی های رژیمی حاوی آسپارتام هستند:

  • نوشابه رژیمی
  • ردبول بدون قند
  • کوکا زیرو
  • پپسی مکس
  • فانتا صفر
  • دکتر فلفل صفر
  • IRN-BRU Xtra بدون شکر
  • 7Up Zero Sugar
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =