بهترین زمان رژیم گرفتن و کاهش وزن تابستان نیست

یک مطالعه جدید زمان ایده آل برای ایجاد برخی تغییرات در سبک زندگی و کاهش وزن را نشان داده است. بهترین زمان رژیم گرفتن و کاهش وزن تابستان نیست.

تابستان آمده و اگر تعطیلات تان را برای رفتن به جایی گرم رزرو کرده اید، ممکن است بخواهید در آخرین لحظه رژیم غذایی و برنامه ورزشی داشته باشید. این به شما کمک می کند بدنی آماده تر داشته باشید.

اما برای به دست آوردن نتایجی که ماندگار باشند، ماه های تابستان زمان ایده آلی برای انجام این کار نیستند.

دانشمندان دانشگاه آکسفورد مطالعه‌ای را برای یافتن بهترین ماه سال برای رژیم گرفتن و مشاهده فواید طولانی مدت برای سلامتی انجام داده‌اند.

کارشناسان می گویند رژیم هایی که از ژانویه (دی ماه) شروع می شوند، اغلب بهترین نتایج را دارند. زیرا بیشترین کاهش وزن را در طول سال در این ماه ها مشاهده می شود.

افرادی که اصلاح سبک زندگی خود را در ابتدای دی آغاز می کنند به طور متوسط حدود 5 کیلو وزن از دست می دهند. در مقابل افرادی که در آگوست (مردادماه) یعنی بدترین ماه رژیم غذایی شروع می کنند، 5/1 کیلو وزن کم کرده اند.

روزنامه تلگراف گزارش می دهد که ذهنیت «شروع تازه» در دیماه ممکن است دلیل موفقیت افراد در کاهش وزن باشد، در حالی که در تابستان، سخت تر است که به یک رژیم و روال عادی پایبند باشیم.

تحقیقات بهترین زمان رژیم گرفتن

محققان دانشگاه آکسفورد و متخصصان تغذیه، تحقیقی روی 85514 نفر را در انگلیس که به طور متوسط 65 سال سن داشتند آغاز کردند. آنها افرادی که برنامه پیشگیری از دیابت NHS را بین ژانویه 2017 تا دسامبر 2018 را داشتند، تحت نظر گرفتند.

این شرکت کنندگان هنوز به دیابت مبتلا نشده بودند، اما همه آنها قند خون بالا داشتند.

آنها در جلسات مختلف با متخصصان شرکت کردند و تشویق شدند که سالم‌تر غذا بخورند و ورزش انجام دهند تا سلامت خود را بهبود بخشند.

و نتایج منتشر شده در مجله Obesity نشان داد کسانی که رژیم غذایی خود را در ژانویه شروع کردند نسبت به افرادی که رژیم غذایی را در زمان دیگری از سال شروع کردند وزن بیشتری از دست دادند.

آگوست موفقیت کمتری داشت و پس از آن تیرماه (1.65 کیلوگرم)، شهریور (1.79 کیلوگرم) و آذر (1.83 کیلوگرم) قرار گرفتند.

یک دلیل برای موفقیت بیشتر رژیم گیرندگان در دیماه به دلیل جنبه “شروع تازه” آن زمان از سال است. زمانی که بسیاری از مردم تصمیمات خود را می گیرند و عهد می کنند که سالم تر شوند.

این می‌تواند به افراد کمک کند تا با انگیزه و مصمم‌تر شدن برای موفقیت، بیشتر با برنامه‌های غذایی و ورزشی خود درگیر شوند.

با این حال، فقدان روتین در ماه تیر به دلیل برنامه های تابستانی و تعطیلات ممکن است دلیلی باشد که رژیم گیرندگان در آن ماه بیشترین تلاش را برای کاهش وزن داشتند.

شروع سال با تغییر سبک زندگی بدون خطر نیست.

انجمن متخصصان تغذیه بریتانیا قبلاً به مردم هشدار داده بود که داشتن طرز فکر «سال جدید، من جدید» افراد را بیشتر در معرض خطر قربانی شدن به رژیم‌های غذایی مد روز قرار می‌دهد که اغلب بهترین نتایج را به همراه ندارد.

این تفکر افراد را ترغیب می کند که به جای تمرکز بر محدود کردن رژیم غذایی خود، به این فکر کنند که چه غذایی باید بیشتر بخورند – مانند فیبر.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =