چگونه مراقبت های مجازی روند درمان بیماری مزمن من را تغییر داده است

گزینه مراقبت های مجازی برای مدیریت بیماری مزمن من رویایی بود. هنگامی که من تشخیص آرتریت روماتوئید (RA) را دریافت کردم، رفتن به تعداد زیادی قرار ملاقاتی در مطب دکتر، به ویژه تجدیدهای تجویز شده 10 دقیقه ای، برای من بسیار چالش برانگیز است.

من یک مادر 29 ساله بودم که سعی در تعادل یک بیماری مزمن، یک کار تمام وقت و یک کودک نوپا داشتم. یک قرار ملاقات می‌تواند مرا برای روزها محو کند، چیزی که توانایی پرداخت به آن را نداشتم.

زمانی بود که وقت زیادی را برای ملاقات ها از دست نمی‌دادم، از آپارتمان خارج نمی‌شدم. من هر كاری می‌كردم تا بتوانم بدون خروج از خانه به پزشكانم مراجعه كنم و شرایط خود را مدیریت كنم.

هنگامی که همه گیری دنیا را تغییر داد، ناگهان گروهی از افراد با خطر بالای کرونا در نظر گرفته شدند که نیاز به مراقبت های مکرر و فوری دارند.

خوشبختانه، مراقبت های مجازی در این مدت بی سابقه بیشتر در دسترس قرار گرفت. در حالی که مراقبت های مجازی بی عیب و نقص نیست و همه به مراقبت های بی وقفه دسترسی ندارند، من نمی‌توانم تصور کنم که بدون آن در حال حاضر چگونه زندگی کنم.

در اینجا چگونگی تأثیر دسترسی به مراقبت های مجازی بر مدیریت RA من تأثیر گذاشته است، و به همین دلیل من معتقدم که حتی پس از از بین بردن ماسک ها نیز باید این گزینه باقی بماند.

قرارهای مجازی کمتر به منابع من فشار وارد کرده اند

من به عنوان کسی که با خستگی مزمن زندگی می‌کنم، باید هر روز با دقت تعادل برقرار کنم تا در این کار زیاده روی نکنم. گزینه مراقبت مجازی انرژی ارزشمندی را برای من صرفه جویی کرده است.

من همچنین می‌توانم از هزینه های رفت و برگشت، پرستار بچه ها، اتاق های سواری، پارکینگ و موارد دیگر در ارتباط با قرارهای زیاد جلوگیری کنم.

معلولیت هزینه زیادی را پرداخت نمی‌کند، بنابراین هر امکان پس انداز پول کیفیت زندگی من و پسرم را بهبود می‌بخشد.

فراتر از یک روماتولوژیست، معالجه RA یک تیم را می‌گیرد. من همچنین یک متخصص عمل جراحی، فیزیوتراپیست، متخصص طب سوزنی، ماساژ درمانی، متخصص طب فشاری، مددکار اجتماعی کلینیک، پزشک عمومی و یک پزشک طب طبیعی دارم.

برخی از این قرارها بصورت مجازی یا تلفنی انجام می‌شوند بسیار باورنکردنی بوده‌اند، در حالی که برخی از آنها جواب نمی‌دادند. گزینه داشتن برخی از اینها باعث صرفه جویی در وقت من می‌شود تا به سایر زمینه های مراقبت از خودم بپردازم.

در اتاقهای انتظار کمتر دیگر صبر نمی‌کنم

بیش از یک سال است که عفونت تنفسی یا سرماخوردگی ندارم. این اولین بار برای من از زمان تشخیص RA بود. همچنین مهم است زیرا من برای هرگونه عفونت تنفسی، نه فقط کرونا، در معرض خطر قرار دارم.

در اتاق های انتظار می‌تواند میکروب های زیادی در داخل آنها شناور باشد و در نتیجه تماس با سایر افراد بیمار نیز همین طور است.

در این سال گذشته‌، متخصص روماتولوژیست من در هنگام اضطراری با سلامتی من تماس گرفت، در حالی که او بعد از قرار گرفتن در معرض کرونا در خانه بود و به من اجازه می‌داد در امان باشم. بدون دسترسی گسترده به مراقبت های مجازی، این گزینه هرگز گزینه ای نبوده است.

این یک شرایط خوب برای افراد در مناطق دور افتاده است

قرارهای پزشكی من نه تنها مجازی بوده‌اند، بلكه كنفرانسهای پزشكی كه به عنوان مدافع بیمار و شریك در تحقیقات آرتروز در آنها شركت می‌كنم نیز همین طور است.

در طی نشست علمی انجمن روماتولوژی کانادا در سال 2021، من قادر به شرکت در جلساتی شدم که در مورد چگونگی تغییر مراقبت های مجازی نه تنها در مراقبت های من بلکه در میلیون ها نفر دیگر از کانادایی ها و پزشکان آنها دگرگون شده است.

در اینجا برخی از اقدامات اجرایی آورده شده است:

  • پزشکان اعلام ممنوعیت بیشتر برای قرار ملاقات ها را اعلام می‌کنند.
  • مراقبت های مجازی برای افرادی که شرایط پایداری دارند و نیازی به مراجعه حضوری یا غالبا ندارند، بسیار مناسب است.
  • پزشک وقت را صرف تمرکز بر مراقبت از دیگران می‌کند.
  • کسانی که در مناطق روستایی، ذخیره یا فرهنگ های مختلف هستند می‌توانند بسیار راحتتر با متخصصان مراقبت های بهداشتی ارتباط برقرار کنند و در مراقبت از خود انتخاب کنند.
  • برخی از افراد در روستاهای بریتیش کلمبیا مانند یوکان فقط 2 روز برای دیدن یک روماتولوژیست سفر می‌کنند زیرا در آن جامعه هیچ روماتولوژیستی زندگی نمی‌کند.

مراقبت های بهداشتی مجازی برای این بیماران در هنگام دسترسی به مراقبت های مورد نیاز زندگی تغییر می‌کند. ناگفته نماند، هم پزشک و هم بیمار می‌توانند در طی زمستان های سخت کانادایی در حالی که هنوز تحت مراقبت هستند از مسافرت در امان بمانند.

اشکال مراقبت های مجازی

البته هیچ چیز کامل نیست. در حالی که مراقبت از مجازی به من و دیگر کمک کرده است که در طول بیماری همه گیر سلامتی ما را مدیریت کنند، اشکال مختلف وجود دارد:

  • در مورد مراقبت های فوری یا فوری ، مراقبت های مجازی بهترین نیست.
  • ارزش دیدن مفصل یا معاینه فیزیکی یکسان نیست، اگر معیار مناسب برای پزشکان دشوار باشد.
  • همه دسترسی به اینترنت قابل اعتماد، به ویژگی در مناطق دورتر ندارند.
  • همه دانش فنی، به ویژه سالخوردگان، برای استفاده از خدمات مجازی یا بهداشت از راه دور طولانی تر ندارند.
  • تمرین کنندگان می‌توانند چیزهای دیگری از زبان بدن کسی بگویند، که در این قرارها وجود ندارد.

من در مورد چگونگی تغییر جهان اگر سرانجام همه چیز را تحت کنترل گرفتار کند، صحبت می‌کنم و معتقد هستم که مراقبتهای مجازی به عنوان یک گزینه مهم، گسترش بیشتر آن باید یک تغییر دائمی باشد.

گرچه این گزینه هرگز جای مراقبت حضوری شما را گرفت، اما مزایای مراقبت از مجازی بسیار زیاد است.

منبع: healthline

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − پنج =