پیش‌بند تجزیه پذیر مطب تولید شد

پیش‌بند تجزیه پذیر مطب با خواص مکانیکی بهبود یافته و تخریب پذیری در یک شرکت دانش بنیان به تولید رسید.

امروزه با توجه به گسترش جمعیت و همچنین تنوع عوامل بیماری زا، فرایند درمان در محیط های بیمارستانی و کلینیک ها از اهمیت بالایی برخوردار است. محیط درمانی و ابزارآلات مورد استفاده در آن و پوشاک مورد استفاده توسط پزشک یا سایر افراد انجام دهنده فرایند درمان، نیاز به ضدعفونی شدن در شرایط مشخص دارند.

یکی از انواع لوازم مورد استفاده توسط پزشکان یا پرستاران، پیش‌بندهای بهداشتی است. این پیش‌بندها که معمولا از جنس پارچه یا پلیمر هستند، در معرض تماس با مواد مختلف دارویی، آلودگی های محیطی و آلودگی های حاصل از درمان مانند خون یا ترشحات بدن افراد است.

به این دلیل پیش‌بند بهداشتی نیاز به شست و شو و ضدعفونی داشته و پس از دفعات مشخص استفاده از آن باید به عنوان زباله از محیط درمانی دور شود. قرارگیری این پیش‌بندها در محیط زیست می تواند منجر به انتقال بیماری ها شود، در نتیجه قابلیت تخریب این مواد و جذب در محیط زیست حائز اهمیت است.

در همین راستا یک شرکت دانش بنیان توانسته پیش‌بندهای تجزیه و تخریب پذیر مطب با خواص مکانیکی بهبود یافته را تولید کند و در دسترس قرار دهد. این پیش‌بندها که با فناوری نانو به تولید رسیده دارای گواهینامه نانومقیاس است.

استفاده از نانوذرات در تولید پیش‌بندهای پلیمری موجب قابلیت تخریب پیوندهای اتمی داخلی این مواد پس از مدت زمان مشخص شده و جذب آن در محیط را ممکن می کند.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در “پیش‌بند تجزیه پذیر مطب تولید شد

  1. خیلی خوبه این پیش‌بندها که با فناوری نانو تولید شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + پانزده =