مطالعه آکسفورد کرونا را با افزایش میزان بیماری های روانی مرتبط می کند

یک تجزیه و تحلیل جدید در مقیاس وسیع از داده های بیماران ایالات متحده نشان داده است که تقریباً از هر پنج نفر یک نفر در طی سه ماه بعد از آزمایش مثبت کرونا، با بیماری روانی تشخیص داده می‌شود. مطالعه انجام شده توسط دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد بیماران بهبود یافته کرونا دو برابر بیشتر از بیماران مبتلا به بیماری های دیگر دچار اضطراب، افسردگی یا بی خوابی می‌شوند.

پاول هریسون، نویسنده اصلی مطالعه جدید، توضیح می‌دهد: مردم نگران بودند كه بازماندگان کرونا بیشتر در معرض خطر بهداشت روانی باشند و یافته های ما در یك مطالعه كامل و گسترده نشان می‌دهد كه این احتمال وجود دارد.

با تجزیه و تحلیل حدود 70 میلیون پرونده الکترونیکی سلامت ایالات متحده، تیم آکسفورد بیش از 62000 بیمار کرونا را مورد بررسی قرار داد. در 90 روز پس از آزمایش مثبت کووید-19، 18.5 درصد بیماران با نوعی بیماری روانی تشخیص داده شده‌اند. این شرایط بهداشت روانی شامل اختلالات اضطرابی، بی خوابی و زوال عقل بود.

محققان برای تعیین ارتباط خاص بین کرونا و شرایط روانپزشکی، گروهی از گروه قابل کنترل مشابه قبلی را ایجاد کردند. این گروه هایی از بیماران بودند که اخیراً بیماری های دیگری مانند آنفلوانزا، عفونت های پوستی، سنگ کلیه و شکستگی استخوان تشخیص داده‌اند.

بدیهی است که مبارزه با هر نوع بیماری چالش های بهداشت روان را به همراه دارد، بنابراین هدف در اینجا این بود که بفهمیم آیا کرونا به طور خاص خطر ابتلا به این شرایط روانی را در مقایسه با سایر مشکلات سلامتی در فرد افزایش می‌دهد. نتایج تایید کرد که در مقایسه با سایر رویدادهای پزشکی، بیماران کرونا در معرض خطر بالاتری از ابتلا به مشکلات بهداشت روان هستند.

دیوید کرتیس، از دانشگاه کالج لندن، نتایج را “کاملاً منطقی” می‌خواند اما خاطرنشان می‌کند که دقیقاً معنای آنها مشخص نیست.

کورتیس، که در مورد مطالعه جدید کار نکرد، می‌گوید: قضاوت در مورد اهمیت این یافته ها دشوار است. این تشخیص های روانپزشکی در مواردی که افراد به پزشکان مراجعه می‌کنند به طور معمول انجام می‌شود و جای تعجب نیست که این اتفاق در افراد مبتلا به کرونا کمی بیشتر اتفاق می‌افتد، که به طور واضح ممکن است نگران باشند که ممکن است به طور جدی بیمار نشوند و همچنین تا یک دوره انزوا را تحمل کنم.

سایمون وسلی، متخصص آمادگی و واکنش اضطراری از کالج کینگ لندن، پیشنهاد می‌کند که این یافته ها با مشاهدات در همه گیرهای قبلی سازگار است. با این حال، او همچنین می‌گوید که ممکن است عفونت ویروسی تا حدی با این شرایط بهداشت روانی ارتباط داشته باشد.

وسیلی می‌گوید: کرونا بر سیستم عصبی مرکزی تأثیر می‌گذارد و بنابراین ممکن است به طور مستقیم اختلالات بعدی را افزایش دهد. اما این تحقیق تأیید می‌کند که همه ماجرا نیست و این خطر با سلامتی قبلی افزایش می‌یابد.

در مطالعه جدید، منتشر شده در Lancet، محققان خاطرنشان کردند که در حال حاضر هیچ مکانیسم فیزیولوژیکی شناخته شده ای برای ارتباط علتی کرونا با افزایش خطر اختلالات روانپزشکی وجود ندارد. ، محققان همچنین به وضوح اظهار داشتند که اثرات کشف شده در این مطالعه به اندازه ای بزرگ است که خواستار تحقیقات فوری هستند.

صرف نظر از علت، به نظر می‌رسد کرونا به طور حتم در ماه ها و سال های آینده باعث افزایش بیشتر بیماری های روانی می‌شود و خدمات بهداشتی باید آماده شوند.
تیم آکسفورد در مطالعه جدید می‌نویسد: از آنجا که فرضیه های شدت و عوامل زمینه ای ما نمی‌توانند بیشتر این ارتباطات را توضیح دهند، لازم است که علت تأثیر خاص کرونا بر خطر اختلال روانپزشکی را بررسی کنیم. علیرغم گمانه زنی های مختلف، مکانیسم های اساسی ناشناخته هستند و نیاز به بررسی فوری دارند.

رابطه بین شدت بیماری (که در اثر بستری شدن در بیمارستان بستگی دارد) و نتایج روانپزشکی، هر چند متوسط، ممکن است یک رابطه دوز-پاسخ باشد، که این ارتباط حداقل ممکن است توسط عوامل بیولوژیکی مستقیماً مرتبط با کرونا واسطه باشد (به عنوان مثال بار ویروسی، نفس نفس یا طبیعت پاسخ ایمنی).

سرانجام، هریسون پیشنهاد می‌کند که مطالعه جدید می‌تواند در درجه اول به عنوان فراخوان برای متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان تفسیر شود. صرف نظر از علت، به نظر می‌رسد کرونا به طور حتم در ماه ها و سال های آینده باعث افزایش بیشتر بیماری های روانی می‌شود و خدمات بهداشتی باید تهیه شود.

هریسون می‌گوید: خدمات باید آماده ارائه مراقبت باشند، به خصوص كه نتایج ما احتمالاً دست كم گرفتن تعداد واقعی موارد است. ما برای بررسی علل و شناسایی روش های درمانی جدید به فوریت نیاز داریم.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهی در “مطالعه آکسفورد کرونا را با افزایش میزان بیماری های روانی مرتبط می کند

  1. این ویروس کرونا واقعا تمام مردم را از لحاظ روحی بهم زده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × پنج =