درمان کووید-19 با آنتی‌بادی‌های موجود تخم مرغ

بر اساس یک مطالعه، آنتی بادی‌های موجود در تخم مرغ ممکن است برای درمان بیماران کووید-19 یا به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای افرادی که در معرض این بیماری ویروسی قرار دارند استفاده شود.

محققان دانشگاه کالیفرنیا دیویس توانسته‌اند آنتی‌بادی‌هایی را علیه پروتئین SARS-CoV-2، در تخم مرغ تولید کنند. پروتئین اسپایک توسط ویروس برای ورود و آلوده کردن سلول‌های انسانی استفاده می‌شود.

رودریگو گالاردو، پروفسور دانشگاه کالیفرنیا دیویس، می‌گوید: زیبایی این سیستم این است که می‌توان آنتی‌بادی‌های زیادی را، در پرندگان تولید کرد.

گالاردو، که یکی از نویسندگان این مطالعه هم هست، می‌گوید: علاوه بر هزینه کم تولید این آنتی‌بادی‌ها در مرغ‌ها، می‌توان آن‌ها را با استفاده از آنتی‌ژن‌های به‌روز شده برای ایمن‌سازی بیش از حد مرغ‌ها به‌سرعت به‌روزرسانی کرد. این یعنی که امکان محافظت در برابر گونه‌های مختلف فعلی را فراهم می‌کند.

آنتی بادی موجود در پرندگان

محققان خاطرنشان کردند که پرندگان نوعی آنتی بادی به نام IgY تولید می‌کنند که با IgG در انسان و سایر پستانداران قابل مقایسه است. IgY هنگامی که به انسان تزریق می‌شود باعث ایجاد حساسیت یا ایجاد واکنش‌های ایمنی نمی‌شود.


درمان کرونا با داروی نقرس، پروبنیسید


آنتی‌بادی هم در خوناب پرندگان و هم در تخم آنها ظاهر می‌شود.

گالاردو گفت: از آنجایی که یک مرغ در سال حدود 300 تخم می‌گذارد، می‌توان مقدار زیادی IgY دریافت کرد.

محققان مرغ‌ها را با دو دوز از سه واکسن مختلف بر اساس پروتئین SARS-CoV-2 یا دامنه اتصال گیرنده واکسینه کردند.

آن‌ها آنتی‌بادی‌ها را در نمونه‌های خون مرغ‌ها و زرده تخم مرغ سه و شش هفته پس از آخرین ایمن سازی اندازه گیری کردند.

آنتی‌بادی‌های خالص‌شده برای توانایی آن‌ها در جلوگیری از آلوده کردن سلول‌های انسانی به ویروس کرونا در دانشگاه جورج میسون آزمایش شدند.

هم تخم‌مرغ‌ها و هم خوناب مرغ‌های واکسینه‌شده حاوی آنتی‌بادی‌هایی بودند که SARS-CoV-2 را شناسایی می‌کردند.

گالاردو گفت: آنتی بادی‌های خوناب در خنثی‌سازی ویروس مؤثرتر بودند، احتمالاً به این دلیل که به طور کلی آنتی‌بادی بیشتری در خون وجود دارد.

این تیم امیدوار است که درمان کووید-19 را به عنوان یک درمان پیشگیرانه مانند اسپری ارائه دهد. این باعث می‌شود که درمان توسط افرادی که در معرض خطر بالای ویروس کرونا هستند، به راحتی استفاده شود.

منبع: indiatimes

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 4 =