درمان زخم های مزمن با استفاده از پوست قورباغه

درمان زخم های مزمن دیابتی بسیار کند بهبود می‌یابند؛ اما طبق یک مطالعه جدید با استفاده از مواد دورریز، به زودی می‌توان این روند را تغییر داد.

دانشمندان دانشگاه فناوری نانیانگ سنگاپور (NTU) یک پانسمان جدید بازسازی‌کننده زخم، از پوست قورباغه، برای درمان زخم های مزمن ساخته‌اند.

گوشت قورباغه در نقاط مختلف جهان یک غذای لذیذ یا عجیب و غریب در نظر گرفته می‌شود، اما در سنگاپور به طور گسترده‌ای مصرف می‌شود. آنها عمدتاً از گاوغوک (نوعی قورباغه‌ بزرگ) پرورش یافته در مزارع استفاده می‌کنند و پوست قورباغه‌ها معمولاً در طول فرآوری دور انداخته می‌شود.

پروفسور دالتون تای، به همراهی یک تیم ملی، فرآیندی را توسعه دادند که در آن ناخالصی‌ها از پوست قورباغه پاک شده و به صورت خمیر در می‌آید، سپس کلاژن خالص از خمیر استخراج می‌شود. آن کلاژن متعاقباً در یک پچ زیست تخریب پذیر و زیست سازگار گنجانده می شود.


وصله میکرونیدل برای درمان زخم‌های مزمن


امید این است که وقتی از این پچ برای درمان زخم های مزمن استفاده شد، این چسب با ایجاد یک لایه متخلخل برای گلبول‌های سفید و عوامل شفابخش برای انعقاد در داخل، بهبود را تسریع و به عنوان یک مانع محافظ نیز عمل کرده تا با مرطوب نگه داشتن زخم، بهبودی را تسریع کند.

علاوه بر این، در مراحل بعدی بهبودی، کلاژن باید به عنوان یک ساختار داربست مانند برای سلول‌های پوست مجاور برای مهاجرت به داخل عمل کند. با گذشت زمان، با تکثیر سلول‌های پوست و تحلیل رفتن لکه، باید به طور کامل با پوست جدید جایگزین شود.

اگرچه استفاده از کلاژن با منبع گاوی قبلاً برای همین هدف مورد بررسی قرار گرفته بود، تای معتقد است که کلاژن مشتق شده از دوزیستان زیست سازگاری بهتری با انسان ارائه می‌دهد. در واقع، سال گذشته او یک ماده آزمایشی برای ترمیم استخوان را معرفی کرد که از پوست قورباغه (و فلس ماهی) ساخته شده بود.

پانسمان زخم با مشارکت شرکت فناوری پزشکی سنگاپوری Cuprina Wound Care Solutions ساخته می‌شود که محصولی را می‌سازد که از حشره‌های زنده برای حذف بافت‌های مرده از محل زخم استفاده می‌کند. برنامه‌ها مستلزم این هستند که هر دو فناوری – که با هم استفاده می‌شوند – موضوع آزمایش‌های بالینی انسانی در دو سال آینده باشند.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هجده =