این افراد ۱۷ درصد بیشتر عمر می‌کنند

[ad_1]


ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد افراد باهوش ۳۰ درصد بیشتر در معرض کوته‌بینی هستند و ۳۰ درصد کمتر به افسردگی شدید مبتلا می‌شوند. در واقع افراد باهوش ۱۷ درصد بیشتر عمر می‌کنند.

به نقل از سایکولوژی نیوز، این یافته‌ها حاصل بخشی از مطالعه‌ای است که به زیربنای ژنتیکی هوش می‌پردازد. در یک بررسی نتایج حاصل از ارزیابی DNA یک جمعیت ۳۰۰ هزار و ۴۸۶ نفری که بین ۱۶ تا ۱۰۲ سال بودند، بررسی شد.
محققان دریافتند ۱۴۸ مکان ژنتیکی مختلف با توانایی شناختی مرتبط است. افراد باهوش‌تر احتمالا سلامت روانی بهتری دارند و به همین دلیل خطر ابتلا به سرطان در آنان کمتر و طول عمر بیشتری خواهند داشت.
دکتر گیل دیویس، محقق این تحقیق، گفت: این مطالعه بزرگترین مطالعه ژنتیکی است که عملکرد شناختی و بسیاری از تفاوت‌های ژنتیکی را شناسایی کرده و به وراثت‌پذیری مهارت‌های تفکر کمک می‌کند.
کشف اثرات ژنتیکی مشترک بر نتایج سلامتی و ساختار مغز پایه‌ای را برای بررسی مکانیسم‌هایی که این تفاوت‌ها بر مهارت‌های تفکر در طول زندگی تاثیر می‌گذارد را فراهم می‌کند.
جستجو برای ارتباط بین ژن‌ها و هوش دشوار است. پروفسور یان دیری، محققی که رهبری این تحقیق را بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: کمتر از یک دهه پیش با حدود ۳۰۰۰ شرکت‌کننده به دنبال ژن‌های مرتبط با هوش بودیم و تقریبا چیزی پیدا نکردیم اما حالا با ۱۰۰ برابر این تعداد شرکت‌کننده و با بیش از ۲۰۰ دانشمند که با هم همکاری می‌کنند، تقریبا ۱۵۰ نقطه ژنتیکی را کشف کرده‌ایم که این موضوع به باهوشی افراد مرتبط است.
چیزی که ما از این نتایج می‌دانیم این است که مهارت‌های تفکر خوب بخشی از سلامت کلی است.
انتهای پیام

[ad_2]

Source link

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =