استفاده از فناوری گاز ازن برای از بین بردن باکتری های زخم

مدتی است که از گاز ازن به عنوان کشنده باکتری ها برای بهبود زخم های مزمن مانند زخم های پوستی دیابتی استفاده می‌شود. به لطف یک سیستم پوشیدنی تجربی جدید، چنین درمانی به زودی می‌تواند بسیار عملی تر و موثرتر باشد.

به طور معمول بیماران برای ازن درمانی باید به کلینیک ها بروند و جایی که زخم های مقاوم به آنتی بیوتیک آنها توسط تکنسین های آموزش دیده درمان می‌شود. این ممکن است برای بیمارانی که در مناطق دور افتاده زندگی می‌کنند، با محدودیت تحرک، یا در مناطقی که پزشکان کمبود دارند، دشوار باشد. علاوه بر این، بیماران باید تمام مدت در حین معالجه در کلینیک منتظر بمانند.

به رهبری پروفسور رحیم رحیمی، تیمی در دانشگاه پوردو ایندیانا تلاش کرد تا این محدودیت ها را برطرف کند.

در حین انجام این کار، محققان نمونه اولیه قابل حمل، پوشیدنی را ایجاد کردند. این شامل یک وسیله قابل تنفس است که به طور موقت روی پوست بالای سر زخم چسبیده شده و توسط یک شلنگ سیلیکونی به یک دستگاه ازن جمع و جور، پوشیده از کمربند و باتری دار مجهز می‌شود.

رحیمی می‌گوید: گاز ازن به سطح پوست در محل زخم منتقل می‌شود و یک روش هدفمند برای بهبود زخم فراهم می‌کند. نوآوری ما برای بیماران در خانه بسیار ساده و راحت است.

اکنون مطالعات حیوانی در حال برنامه ریزی است، قبل از آن که امکان آزمایشات بالینی بر روی انسان پیش بیاید. این تحقیق در مقاله ای که اخیراً در مجله Frontiers in Bioengineering and Biotechnology منتشر شده است، منتشر شده است.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در “استفاده از فناوری گاز ازن برای از بین بردن باکتری های زخم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + دو =