استانداردهای اروپایی برای تولید تجهیزات پزشکی تغییر کرد

در جریان بحران کرونا ویروس، کمیسیون صنعت اروپا و کشورهای عضو برای تامین ماسک ، دستکش ، لباس و سایر لوازم پزشکی همکاری می‌نماید. این همکاری‌ها شامل افزایش تولید توسط تولید کنندگان موجود ، تسهیل واردات و فعال سازی راه های جایگزین برای تولید تجهیزات پزشکی خواهد بود.

بنا به درخواست فوری کمیسیون، کمیته استانداردسازی اروپا (CEN) و کمیته الکترونیکی استاندارد (CENELEC) با همکاری همه اعضای خود توافق کردند که بلافاصله تعدادی از استانداردهای اروپایی را برای برخی از تجهیزات پزشکی و تجهیزات محافظت شخصی را تغییر دهد. این اقدام به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث که مایل به تولید این کالاها هستند کمک می کند تا با اطمینان از درجه بالایی از ایمنی ، تولید سریع را آغاز کنند و محصولات را در بازار داخلی راحت تر توزیع کنند.

کمیسر بازار داخلی “تیری برتون” گفت: “ما باید با فوریت ، همبستگی و جسارت جمعی رفتار کنیم. من تولیدکنندگان را دعوت می کنم تا تولید را افزایش دهند و متنوع‌تر شوند ، و تولیدکنندگان پارچه و کفش نیز شروع به تولید ماسک و لباس کنند. من برای پشتیبانی از تلاش‌هایشان تمام اقدامات را انجام خواهم داد. خوشحالم كه اعلام كنم كه پس از تماس با كميسيون ، CEN / CENELEC موافقت شده است استانداردهاي مورد نياز را براي اين شركت‌ها آزادانه در دسترس قرار دهد تا بتوانند ماسک و ساير وسايل محافظت را تامین كنند. “

توافق امروز اثر فوری خواهد داشت. 11 استاندارد توسعه یافته توسط CEN و 3 استاندارد اضافی که بصورت مشترک با ISO تهیه شده است ، ماسک های فیلتر رایج ، دستکش های پزشکی و لباس های محافظ را پوشش می‌دهد.

این ابتکار ، توصیه کمیسیون را در مورد روش‌های ارزیابی انطباق و نظارت بر بازار تکمیل می کند و به ارگانهای ملی در مورد اجازه تولید تجهیزات حفاظت شخصی بدون علامت گذاری استانداردهای بهداشتی و ایمنی لازم برای ورود به بازار اتحادیه اروپا در چارچوب کورونا ویروس کمک می کند.

منبع: کمیسیون اروپا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

4.9/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهی در “استانداردهای اروپایی برای تولید تجهیزات پزشکی تغییر کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 13 =