آیا پزشکی از راه دور (تله مدیسن) جای گردشگری سلامت را خواهد گرفت؟

به این دلیل که محدودیت در سفرها به احتمال زیاد برای مدتی ادامه خواهد داشت، رشد مشاوره از راه دور و پزشکی از راه دور به سرعت ادامه خواهد یافت. برای بیماران جزئی کم هزینه، قطعاً مشاوره تلفنی نقش بسیار بیشتری در تشخیص قبل از سفر و مشاوره پس از سفر خواهد داشت. در مناطقی که مسافرت های پزشکی دارای ارزش بالاتری هستند، کرونا ممکن است یک تغییر دهنده بازی باشد.

بازار جهانی مسافرت های پزشکی ارزش 15-20 میلیارد دلار آمریکا دارد. بیشتر این مقدار توسط بیماران با مشکلات تخصصی حساب می‌شود. به عنوان مثال، بیمارستان های برجسته ایالات متحده آمریکا 4 میلیارد و 400 میلیون دلار درآمد درمانی خاص از بیماران بین المللی کسب می‌كنند ولی به دنبال پس انداز نیستند، اما به دنبال نجات زندگی یا درمان تغییر زندگی هستند.

کرونا منجر به تسریع در پذیرش فناوری در تمام اقشار زندگی شده است. ما در خانه کار می‌کنیم، از تکنولوژی تماس تصویری برای دیدار با همکاران و بازدید از فروشگاه های آنلاین به جای فروشگاه های مرکز شهر استفاده می‌شود. مشاوره پزشکان در صفحه رایانه و تلفن همراه در حال انجام است. مجموعه ای از روشهای جدید نظارت و تشخیص بیماران برای کمک به تکمیل داروی از راه دور در دسترس است. تله بهداشت و پزشکی از راه دور در نهایت در حال تبدیل شدن به جریان اصلی هستند.

جراح در آمریکا، بیمار در انگلستان

سفر پزشکی متوقف شده است. اما نیاز فوری به درمان تخصصی برخی از بیماران باعث شده است که پزشکی از راه دور مورد توجه قرار گیرد. یک مثال در ماه گذشته از انگلستان نشان می‌دهد که پزشکی از راه دور چه تاثیری بر سفرهای پزشکی دارد.

مو تاجر به سرطان بیضه مبتلا شده بود و چهار دوره شیمی درمانی دریافت کرد که بیشتر سرطان را از بین برد. اما با انجام اسکن، توموری متصل به آئورت وی مشخص شد. لازم بود فوراً برداشته شود، اما ساده نبود. جراح بریتانیایی وی، آرچی فرناندو ، از بیمارستان Guys and St. St Thomas ’بیمارستان می‌خواست به ایالات متحده پرواز کند تا از جیم پورتر در مرکز پزشکی سوئد در سیاتل مشاوره بگیرد. اما یک پرواز دور از ذهن بود. در عوض، پورتر و فرناندو از سیستم جراحی رباتیک Da Vinci XI و راه حل Proximie استفاده کردند.

خانم فرناندو به ساندی تایمز گفت: این به نوعی مانند بازیکن در زمین تنیس و داشتن مربی در جناحین بود.

تعویض بازی در سفر پزشکی؟

محدودیت در سفر به احتمال زیاد برای مدتی ادامه می‌یابد و رشد مشاوره از راه دور و پزشکی از راه دور به سرعت ادامه خواهد یافت. بنابراین، برای بیماران عادی چگونه خواهد بود؟ برای بیمارانی که مداخلات کم هزینه را دنبال می‌کنند، قطعاً مشاوره تلفنی نقش بسیار بیشتری در تشخیص قبل از سفر و مشاوره پس از سفر خواهد داشت. در مناطقی که مسافرت های پزشکی دارای ارزش بالاتری هستند که مهارت راننده آن است، کرونا ممکن است یک تغییر دهنده بازی باشد.

گروه های عمده بیمارستانی با توسعه امکانات در برخی از بازارهای اصلی خود برای بازارهای بین المللی – کلینیک کلیولند و کلینیک مایو در ابوظبی، مورفیلدز در دبی، تلاش کرده‌اند تا نفوذ مارک های بین المللی خود را گسترش دهند. اما ساختمان ها و تجهیزات پیشرفته بیمارستان مراقبت برای فواصل طولانی خوب نیستند. و این همان جایی است که پزشکی از راه دور فاصله را برطرف می‌کند. هنگامی که آنها می‌توانند از راه دور پزشکان محلی را با تله مدیسن و رباتیک پشتیبانی کنند، نیازی نیست که بهترین پزشکان خود را در سراسر جهان حمل کنید.

کدام برای بیماران بهتر است؟

آیا راه حل بهتری برای بیمار است؟ بیماران نمی‌خواهند برای مراقبت های بهداشتی سفر کنند. آنها ترجیح می‌دهند در خانه، با حمایت خانواده و دوستانشان، در محیطی که با آن آشنا هستند خدمات بهداشتی دریافت کنند. اگر می‌توان تخصص را از راه دور تحویل داد، و درمان توسط یک پزشک محلی یا یک روبات انجام شود، پس چرا سفر می‌کنیم؟

سفر پزشکی بیمار را به جایی که دکتر است می‌برد ولی پزشکی از راه دور مراقبت های بهداشتی بین المللی را از مطب پزشک و سالن عمل در یک کشور به کشوری که بیمار در آن است منتقل می کند.

منبع: IMTJ

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (29 امتیاز)

3 دیدگاه دربارهٔ «آیا پزشکی از راه دور (تله مدیسن) جای گردشگری سلامت را خواهد گرفت؟;

  1. به نظرم تله مدیسن یا مشاوره از راه دور و پزشکی از راه دور با ادامه محدودیت ها برای رفت و آمدها بیشتر میشود.

  2. به نظر من فکر می کنم با این شرایط اقتصادی خیلی ها استفاده کنند از تله مدیسن تا گردشگری سلامت.

  3. با این ویروس های جدید حتما استفاده خواهند کرد از تله مدیسن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 13 =