پلت فرم بلاک چین برای داده های بهداشتی و افزایش گردشگری سلامت در امارات

امارات متحده عربی به جمع کشورهایی که هوش مصنوعی با سیستم‌های مراقبت های بهداشتی ترکیب نمودند، پیوست. این کشور اخیراً یک برنامه پزشکی پیشرفته را راه اندازی کرده است که توسط فناوری بلاک چین هدایت می شود. این پلتفرم با قابلیت بلاک چین یک مجموعه اطلاعاتی بسیار ایمن از جمله اطلاعات مربوط به بیمار، مراکز درمانی ، داروسازی و متخصصان بهداشت را ایجاد خواهد کرد.

این پروژه بخشی از برنامه های وزارت بهداشت و پیشگیری امارت (MOHAP) برای ورود کامل هوش مصنوعی به سیستم های مراقبت های بهداشتی در تمام مناطق امارات است.

این پورتال که با همکاری وزارت امور ریاست جمهوری ، شهر بهداشت دبی و سایر آژانس های بهداشتی در کشور ساخته شده است، به عنوان منبع یک طرفه از داده های بهداشتی مربوطه برای بیماران ، متخصصان بهداشت و بازرسان خدمات بهداشتی و درمانی خدمت خواهد کرد.

این برنامه دسترسی یکپارچه به داده های بیمار توسط متخصصان مراقبت های بهداشتی ، و دسترسی آسان بیمار به جزئیات مراکز درمانی ، مراحل پزشکی ، و همچنین متخصصان بهداشت ، صلاحیت آنها و تجربیات کاری را امکان پذیر خواهد کرد.

بیماران همچنین می توانند به جزئیات چندین دارو از جمله نام سازنده ، ترکیبات و اجزای درون آنها ، عوارض جانبی احتمالی و نشانه ها دسترسی پیدا کنند.

از این گذشته ، بیمارانی که قصد مسافرت پزشکی (مدیکال توریسم) به امارات را دارند ، می توانند در مورد امکاناتی که خدمات تخصصی پزشکی ارائه می دهند ، با رتبه بندی ، میزان موفقیت و وضعیت اعتبار این بیمارستان‌ها، اطلاعاتی کسب کنند.

داشتن داده های بهداشتی ذخیره شده در یک شبکه واحد از بلوک ها به سازمان های نظارت بر مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا اطلاعات را در بهبود فرآیندهای نظارت و ارزیابی سلامت جمع آوری کنند. این به نوبه خود باعث افزایش کیفیت مراقبت در سیستم های بهداشت امارات می شود.

این پروژه ماهیت غیرمتمرکز فن آوری بلاک چین را افزایش می دهد ، که مشکلات قابلیت همکاری داده ها و شفافیت در مراقبت های بهداشتی را حل می کند. این بدان معناست که با داشتن مجموعه داده های بزرگ مربوط به بخش سلامتی در یک سیستم غیر متمرکز ، اطلاعات بهداشتی بین اعضای شبکه توزیع می شود.

علاوه بر این، فناوری بلاک چین از تمامیت داده های سلامت در شبکه محافظت می کند ، زیرا داده های ذخیره شده در یک دفترچه دیجیتالی تغییر ناپذیر هستند. این تغییر ناپذیر بودن داده ها در یک بلاکچین همراه با عدم وجود یک کنترل مرکزی ، باعث می‌شود این فناوری به روشی مطمئن تر برای مدیریت داده های بهداشتی تبدیل شود.

پورتال مجهز به بلاک چین به بیماران اجازه می دهد تا تصمیم بگیرند که چه اطلاعاتی را می خواهند در سیستم به اشتراک گذرند. این امر قابلیت همکاری سیستم های داده را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی بیمار حفظ می کند. از این رو ، ارائه دهندگان مجاز – و حتی سرپرستان کارآزمایی بالینی – می توانند به اطلاعات مربوط به بیمار از جمله تشخیص، سابقه درمان، سوابق بهداشتی و ویزیت های بیمارستانی دسترسی داشته باشند تا یک فرایند مراقبت کارآمد از بیمار را فعال کنند.

امارات متحده عربی با بهره گیری از این مزایا ، امیدوار است که بتواند گردشگران پزشکی بیشتری را جذب کند، چراکه هم اکنون دسترسی به متخصصان و امکانات بهداشتی آسان شده و سوابق پزشکی خود را با خیال راحت برای ارائه دهندگان تأیید شده بارگذاری می کنند.

UAE Health MoHAP

امین حسین آل امیری ، معاون دستیار بخش سیاست های بهداشت عمومی و مجوزهای وزارت بهداشت ، در گزارش اخیر ، فاش کرد که این برنامه ابتکاری، بخشی از برنامه های دولت برای ایجاد سیستم های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی برای بهبود رضایت مشتری در معاملات مختلف از جمله تمدید مجوز ، برنامه های ویزا ، پرداخت قبض و غیره است.

این امر منجر به راه اندازی استراتژی بلاک چین امارات 2021 در آوریل 2018 شد ، استراتژی با هدف ادغام فن آوری بلاک چین در بیش از 50 درصد از معاملات دولت تا سال 2021 است. از طریق این استراتژی ، معاملات دیجیتالی تا حد زیادی با قابلیت بلاک چین امکان پذیر خواهد بود. یک شماره شناسایی منحصر به فرد که تمام داده های آنها را دریک زنجیره امن می کند.

به همین ترتیب ، داده ها و معاملات ملی در یک پلت فرم فعال شده با بلاک چین انجام می شود و ذخیره می شود ، که نه تنها امنیت و دسترسی بیشتر به اطلاعات حیاتی را تضمین می کند بلکه سهولت معاملات را هم برای کاربران و هم برای اپراتورها فراهم می کند.

پروژه های کشور بیش از 77 میلیون ساعت کار با بهره وری اقتصادی را صرفه جویی خواهد کرد. علاوه بر این ، با تبدیل شدن این معاملات بدون کاغذ ، امارات متحده عربی تخمین می زند که سالانه 398 میلیون اسناد چاپی را ذخیره می کند. این مواردباعث صرفه جویی در بیش از 11 میلیارد درهم امارات متحده عربی (AED) – معادل 2 میلیون دلار – هر سال است.

نکته پایانی

برای تسریع در تحول دیجیتال مراقبت های بهداشتی در امارات ، فعالان کلیدی یک پورتال با قابلیت ایجاد بلاک چین ساخته اند که تمام داده های بهداشتی را در یک سیستم امن متمرکز می کند و توسط اعضای مجاز زنجیره قابل دسترسی است. با این کار ، بیماران ، متخصصان و سایر ذینفعان بهداشت می توانند به راحتی به داده های بزرگ دسترسی پیدا کنند تا یک سیستم مراقبت های بهداشتی کارآمدتر ایجاد کنند و نتایج مراقبت از بیمار را بهبود بخشند.

منبع: بلاک چین کانسل

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 1 =