اردن در تلاش برای راه‌اندازی گردشگری سلامت

نهادهای دولتی اردن با سازمان های خصوصی برای توسعه گردشگری پزشکی همکاری می کنند.

پس از سالها بی توجهی به گردشگری پزشکی ، نهادهای دولتی اردن با سازمان های خصوصی برای توسعه بخش گردشگری پزشکی همکاری می کنند.

وزارت بهداشت اردن هم اکنون یک بخش گردشگری پزشکی دارد و به تازگی یک میز راهنمای گردشگری پزشکی در فرودگاه بین المللی کوئین آلیا افتتاح کرده است تا به گردشگران پزشکی و همراهان آنها در رسیدن به مقاصد درمانی خود و پیگیری سریع موارد بحرانی کمک کنند. این میز که با کمک وزارت کشور و هیئت گردشگری اردن راه اندازی شده است ، اطلاعاتی در مورد خدمات گردشگری پزشکی در اردن ارائه می دهد.

وزارت بهداشت اردن برای ترویج جهانگردی پزشکی با وزارت گردشگری و وزارت کشور و انجمن بیمارستان‌های خصوصی و مرکز سرطان ملک حسین همکاری دارد.

بانک جهانی مرکز سرطان اردن (KHCC) را به عنوان ششمین مرکز درمان سرطان در جهان قرار داده است. KHCC در عمان تنها مرکز تخصصی سرطان در خاورمیانه است که هم بزرگسالان و هم کودکان را معالجه می کند. KHCC یک مرکز سرطان غیر دولتی ، غیر انتفاعی است که 148 تخت دارد و 2300 بیمار جدید را در هر سال معالجه می کند. این مأموریت ارائه مراقبت های پیشرفته از سرطان در مورد مردم اردن و منطقه خاورمیانه است.

وزارت جهانگردی با دیگر فعالان گردشگری سلامت در تلاش است تا سیاست های واضح بازاریابی برای گردشگری پزشکی در اردن را تدوین کند. این کشور به دنبال راه هایی برای هدایت بیماران به بیمارستان های خصوصی و سیستمی برای طبقه بندی بیمارستان های خصوصی و تأمین اعتبار و شفافیت است.

منبع: مجله گردشگری پزشکی

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در “اردن در تلاش برای راه‌اندازی گردشگری سلامت

  1. با شرایط کرونایی در جهان گردشگری سلامت بسیار کم شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 3 =