همکاری ۲ شرکت مطرح داروسازی جهان برای ساخت واکسن بیماری کرونا

در اقدامی نادر دو شرکت مطرح و نامی سازنده واکسن در جهان برای تهیه و ساخت واکسن بیماری کرونا کووید۱۹ و تولید آن در مقیاس گسترده با یکدیگر همکاری کردند.

به نقل از بی بی سی، شرکت داروسازی انگلیسی “گلکسواسمیث کلاین”(GlaxoSmithKline) و شرکت داروسازی فرانسوی “سانوفی”(Sanofi) با همکاری یکدیگر قصد دارند واکسن ویروس کرونا جدید را تهیه کرده و اگر همه چیز خوب پیش برود انتظار دارند بتوانند آزمایشهای بالینی واکسن خود را در نیمه دوم سال جاری آغاز کنند و در صورت موفقیت آمیز بودن آنها امیدوارند تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ نیز بتوانند محصول خود را به طور گسترده در دسترس افراد سراسر جهان قرار دهند.

“پال هادسون”(Paul Hudson) مدیر اجرایی سانوفی در بیانیه‌ای گفت: با توجه به اینکه جهان با این بحران بهداشتی روبرو است، واضح است که هیچ شرکت داروسازی نمی‌تواند از کنار این موضوع به راحتی بگذرد. به همین دلیل است که سانوفی در تلاش است تا تخصص و منابع خود را با شرکت‌های دیگر مانند “گلکسواسمیث کلاین” ترکیب کند تا بتواند به هدف خود که ایجاد واکسنی برای بیماری کووید-۱۹ است نزدیک شود.

 در سراسر جهان، چندین دانشگاه و شرکت داروسازی از جمله جانسون و جانسون، مدرنا و اینوویو در حال تولید واکسن بیماری کووید-۱۹ هستند و حداقل ۷۸ مورد از آنها نیز اکنون به طور جدی مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.

اما این دو شرکت امیدوارند که بتواند هرچه زودتر به هدف خود برسند چرا که آمار مبتلایان به این بیماری در حال نزدیک شدن به ۲ میلیون نفر در جهان است.

این شرکت‌ها نه تنها می‌بایست واکسن این بیماری را کشف کنند بلکه باید پس از کشف آن را در مقیاس زیاد نیز تولید کنند.

” دیوید لو”(David Loew) ، معاون اجرایی شعبه واکسن “سانوفی” گفت: ما پس از کشف می‌بایست صدها و صدها میلیون دوز از این واکسن را تولید کنیم. ما تجربه زیادی داریم و دو شرکت تولید کننده بسیار بزرگ هستیم و تاکنون واکسن‌های زیادی را در مقیاس بسیار بزرگ تولید کرده‌ایم.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهی در “همکاری ۲ شرکت مطرح داروسازی جهان برای ساخت واکسن بیماری کرونا

  1. برای واکسن کرونا برای کشف و تولید زیاد باید شرکت ها باهم همکاری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 5 =