ناسا نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور ارزان قیمت را ساخت

به گزارش نیواطلس، مهندسان ناسا یک دستگاه ونتیلاتور ارزان قیمت با فشار بالا و آسان ساخت را برای کمک به مقابله با بیماری همه گیر کووید 19، تولید نمودند. نمونه اولیه این فن آوری به صورت محلی (VITAL) تنها در 37 روز در آزمایشگاه پیشرانِش جت آژانس فضایی (JPL) در پاسادنا ، کالیفرنیا به اتمام رسید و در تاریخ 21 آوریل 2020 در دانشکده پزشکی ایکان در بیمارستان Mount Sinai شهر نیویورک آزمایش گردید.

ترس از کمبود دستگاه ونتیلاتور به دلیل شیوع کرونا باعث شده است که تعدادی از شرکت ها برای کم کردن کمبودها و شکاف در تامین تجهیزات پزشکی، دست به کار شوند. اما دستگاه های تهویه و اکسیژن ساز بسیار پیچیده و ماشین های قوی ای هستند که برای سال‌ها دوام می آورند و تعدادی از بیمارن پزشکی مختلف را درمان می کنند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها گران قیمت و ساخت آنها طولانی بوده و به اجزای تخصصی احتیاج دارند.

برای غلبه بر این موانع ، مهندسان ناسا بطور خاص برای بیماران کرونا با استفاده از قطعات کمتری این دستگاه را طراحی کردند و بسیاری از آنها قطعات به راحتی در دسترس هستند. این باعث شده دستگاه ساده تر و سریعتر ساخته شود و نگهداری آن نیز ساده تر باشد. علاوه بر این، این طرح با توجه به نیازهای مختلف از جمله بیمارستان‌های صحرایی و مراکز مراقبت موقت که در مراکز همایش‌ها و هتل‌ها مستقر شده است، می تواند به راحتی استفاده شود، چراکه در روند نزولی فرآیند بیماری هم، بیماران باید با یک لوله اکسیژن تنفس نمایند.

پزشکان دانشکده پزشکی Icahn در شهر نیویورک پس از آزمایش نمونه اولیه ونتیلاتور

علاوه بر این ، ناسا می گوید دفتر انتقال فناوری و مشارکت‌های شرکتی در کلتک، مجوز رایگان برای این دستگاه را ارائه می دهد و به دنبال بنگاه‌های تولید تجهیزات پزشکی خصوصی است تا به تولید انبوه برسند. در همین حال، آژانس فضایی در تلاش است تا به جای سال‌ها دنبال مجوز رفتن در FDA ایالات متحده از مجوز اضطراری استفاده کند، لذا یکی از نمونه های اولیه را به آزمایشگاه شبیه سازی انسان در بخش بیهوشی ، جراحی و درد ارسال کرده است.

دکتر J.D. Polk ، رئیس ارشد بهداشت و پزشکی ناسا می گوید: “بخش مراقبت های ویژه بیماران مبتلا به کووید-19 را که نیاز به دستگاه های تهویه بسیار پویا دارند ، رصد شده است. وی گفت: “هدف ما کاهش احتمال رسیدن بیماران به مرحله پیشرفته بیماری و نیاز به کمک پیشرفته تر در زمینه دستگاه های تهویه مطبوع است.”

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در “ناسا نمونه اولیه دستگاه ونتیلاتور ارزان قیمت را ساخت

  1. چقدر خوب شده که دستگاه ونتیلاتور ارزان قیمت در اختیار بیماران کرونایی قرار بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − نه =