واردات الکل از ترکمنستان از طریق خراسان شمالی

مسوول کمیته اقتصادی، تامین، تولید و توزیع ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی گفت: نخستین محموله الکل وارداتی ، به میزان ۳۱ هزار و۷۰۰ لیتر از کشور ترکمنستان وارد استان شد.

محمدرضا موفق روز پنجشنبه اظهار داشت: اکل های وارداتی با رایزنی و پیگیری های اتاق بازرگانی استان وارد شده است و پس از نهایی شدن قیمت و تایید معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی استان،  در اختیار صنایع استان قرار می گیرد

وی افزود: پیگیر هستیم بتوانیم محموله های دیگر از الکل، برای تولید مواد ضدعفونی کننده، وارد استان شود.

مسوول کمیته اقتصادی، تامین، تولید و توزیع ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی خاطرنشان کرد: توافق اولیه، تامین حدود ۶۰ هزار لیتر الکل برای استان بود.

تامین حدود ۲ میلیون ماسک

موفق در بخش دیگر سخنان خود اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده، قرار است به زودی، حدود ۲ میلیون ماسک لاتکس و فریزری، وارد استان شود.

وی خاطرنشان کرد: این دستکش ها، به وسیله اتاق بازرگانی، تجار استان و بخش خصوصی وارد استان می شود.

موفق با اشاره به آغاز توزیع ماسک های تولیدی استان افزود: کارخانه تولید ماسک در شهرک صنعتی روزانه ۲۵ هزار عدد ماسک وارد چرخه تولید کرده و اولین محموله از تولیدات آن وارد بازار شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در نشست کمیته اقتصادی، تامین تولید توزیع ستاد مبارزه با کرونا خراسان شمالی، قیمت ماسک برای مصرف کننده، ۱۱ هزار ریال مشخص شده است.

مسوول کمیته اقتصادی، تامین، تولید و توزیع ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی افزود: ماسک های تولیدی این واحد صنعتی، از کیفت بسیار بالا برخوردار است و امید می رود بتوانیم بخشی از نیاز بازار را پاسخ دهیم.

بر اساس این گزارش،  با پیگیری ها و اقدامات انجام شده، التهاب تامین اقلام بهداشتی در بازار خراسان شمالی کاهش یافته است، البته مسوولان می گویند تلاش دارند تا بازار از این محصولات اشباع شود.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

منبع: ایرنا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در “واردات الکل از ترکمنستان از طریق خراسان شمالی

  1. باید به تمام استانهای که احتیاج به کمک دارن سریع تر کمک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 8 =