۱۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی بازار مکمل ها در ایران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

[ad_1]


به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی پیرصالحی، در مراسم افتتاحیه دهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی، گفت: صنعت مکمل‌های غذایی و دارویی کشور، از دهه هشتاد توانست به سمت تولید مکمل‌های مورد نیاز کشور برود و از سال ۹۰ که ۲۰ درصد مکمل‌ها را تولید می‌کرد، امروز به ۱۰۰ درصد تولید مکمل‌های مورد نیاز کشور رسیده است.
وی افزود: آمارها نشان می‌دهد که در سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان گردش مالی بازار مکمل‌ها در کشور بوده که پیش بینی می‌شود سهم این بازار حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده باشد. زیرا، برخی شرکت‌ها، آمار خود را ارائه نکرده اند.
در ادامه، مهشید حائری زاده مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، گفت: توسعه و ترویج فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل اصیل و مؤثر، در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.
وی افزود: در سال ۹۵ تعداد شرکت‌های دارای کد ثبت ۲۱۱ که الان به ۳۹۶ شرکت رسیده است. همچنین، در سال ۱۴۰۰، ۱۵۶ مورد گواهی صادرات فرآورده‌های طبیعی صادر شده است.
حائری زاده ادامه داد: سال سوم است که پایش فرآورده‌های تولید داخل را از سطح بازار انجام می‌دهیم.
وی افزود: تشدید نظارت بر روند تولید و بازار مصرف، یکی از برنامه‌های ما در سال جاری است.
حائری زاده گفت: تدوین و بازنگری دستورالعمل‌های اجرایی در راستای تسهیل گری و تولید اصیل، از دیگر برنامه‌های اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو در سال جاری است.
امیرحسین جمشیدی رئیس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که گیاهان دارویی یکی از بزرگ‌ترین منابع بالقوه کشور هستند، گفت: در سه روز برگزاری همایش، به تازه‌های گیاهان دارویی خواهیم پرداخت.
وی افزود: موضوع فرآورده‌های سنتی در مسیر درمان برخی بیماری‌ها، از دیگر مباحث این همایش سه روزه خواهد بود.

[ad_2]

Source link

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =