کمبود پرستار و بهیار در آسایشگاه کهریزک/ ابتلای ۲۵ سالمند به کرونا

معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک گفت: به دلیل مرخصی برخی از پرسنل آسایشگاه با کمبود نیروی کادر درمان از جمله پرستار و همچنین بهیار مواجه هستیم.

«حمیده پورفهیم» معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره  وضعیت این آسایشگاه در پی شیوع کرونا اظهار کرد: از اسفند ماه که اولین فرد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد، تعدادی ناقل ویروس و تعدادی با تست مثبت کرونا شناسایی شدند که با همکاری نهادهای مرتبط از جمله سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و شهرداری در مجموع ۲۵ نفر از سالمندان این مرکز دارای علائم این بیماری از حد خفیف تا شدید تشخیص داده شدند که ۱۵ نفر از آنان که حال وخیم داشتند به بیمارستان اعزام شدند. ۲ بیمار بهبودیافته که از بیمارستان ترخیص شده‌اند، در حال حاضر در آسایشگاه زندگی می‌کنند و اکنون بعد از ۴ هفته شاهد از بین رفتن کامل علائم بیماری در ۳ سالمند هستیم که به بخش خود منتقل شده‌اند.

همکاری ۱۵۰۰ نیکوکار را در بخش مراقبت و استحمام از دست دادیم

وی در خصوص کمبود نیروی درمانی افزود: در این روزها نیاز بیشتری به پرستار و بهیار داریم، زیرا برخی از پرسنل به دلایل مختلف توانایی کار کردن در این شرایط را نداشتند و با فراخوانی که اعلام کردیم، بخشی از نیروها تکمیل شد، قبل از شرایط قرنطینه و شیوع ویروس کرونا هر هفته ۱۵۰۰ نیکوکار در بخش مراقبت و استحمام به آسایشگاه کمک می‌کردند که با این وضعیت این کمک بزرگ مردمی را از دست دادیم.  

معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک تهران با اشاره به تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی بیان کرد: علاوه بر غربالگری، بحث درمان هم وجود دارد و تا جایی که امکانات درمانی مرکز اجازه دهد، بیماران در همین جا درمان می شوند.

روزانه ۵۵۰۰ جفت دستکش لاتکس در آسایشگاه مصرف می‌شود

پورفهیم با بیان اینکه در حوزه اقلام بهداشتی روزانه ۵۵۰۰ جفت دستکش لاتکس در آسایشگاه مصرف می‌شود، گفت: ۶۰ درصد از مددجویان به دلیل بی‌اختیاری پوشک می‌شوند، اما تا ۲۰ درصد از اقلام بهداشتی در کارگاه‌های توانبخشی بهزیستی تولید و مابقی نیازها توسط نیکوکاران تامین می‌شود و هر دو روز تمام اقلام مورد نیاز تهیه و برای مصرف آماده می‌شود.

وی تصریح کرد: از ۲۲ اسفند ماه که تعداد مبتلایان افزایش یافت با همکاری وزارت بهداشت و اداره بیماری‌های واگیر مشکل کمبود پزشک متخصص بیماری های عفونی برطرف شد و یا ارتباط با متخصصان به صورت تلفنی برقرار شد، البته متخصصان داخلی هم از بیمارستان فیروزآبادی به آسایشگاه سالمندان کهریزک کمک می‌کنند.

یک بانوی ۱۰۲ ساله مبتلا به کرونا بهبود پیدا کرد

جانشین فرمانده ستاد بحران کرونا در آسایشگاه کهریزک عنوان کرد: بیماری کرونا یک بیماری چند وجهی است و از میان بیماران مبتلا به کرونا در این آسایشگاه یک بانوی ۱۰۲ ساله که در اوایل بیماری حال عمومی بدی داشت بعد از ۳ هفته  بهبود پیدا کرد، البته سالمندانی که فوت کردند، دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.

وی اضافه کرد: تقریبا یک سوم افراد ناقل هستند و تعدادی از پرسنل آسایشگاه هم درگیر این ویروس شدند که اکنون قرنطینه شده‌اند و از این میان افرادی بودند که شرایط قرنطینه در منزل شخصی خود را نداشتند و به همین منظور قسمتی در آسایشگاه برای آنان آماده شد تا دوران نقاهت ۲ هفته‌ای خود را در اینجا طی کنند.

۱۷۵۰ نفر در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شوند

معاون توانبخشی آسایشگاه خیریه کهریزک تهران تعداد افرادی که در آسایشگاه کهریزک نگهداری می شوند را ۱۷۵۰ نفر شامل افراد معلول، سالمند و بیماران مبتلا به ام اس اعلام کرد و گفت: تعداد پرسنل این مرکز نیز ۹۰۰ نفر است که ۷۰۰ نفر در بخش‌ها  و ۲۰۰ نفر در کادر اداری مشغول به فعالیت  هستند.

پروتکل‌های درمانی بیماران کرونا مدام در حال تغییر است

پورفهیم در خصوص وضعیت دارویی و پروتکل درمانی مددجویان آسایشگاه کهریزک خاطرنشان کرد: این بیماری جدید و پروتکل‌های آن مدام در حال تغییر است و  بر اساس آخرین پروتکل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت صادر می‌شود، بیماران تحت درمان قرار می‌گیرند و هر زمان با کمبودی در این زمینه مواجه شویم، موضوع به وزارت بهداشت گزارش می‌شود.

منبع: ایلنا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهی در “کمبود پرستار و بهیار در آسایشگاه کهریزک/ ابتلای ۲۵ سالمند به کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − سه =