جلوگیری امارات متحده عربی از اعزام گردشگران پزشکی

وزارت بهداشت – ابوظبی ، مسئول بخش مراقبت های بهداشتی در امارات ابوظبی ، از تعلیق موقت سرویس بین المللی مراقبت از بیمار خود خبر داد ، این اداره که مسئولیت اعزام بیماران و گردشگران پزشکی برای معالجه به خارج از کشور را بر عهده دارد اعلام نمود در حال حاضر، هیچ ممنوعیتی برای ورود گردشگران پزشکی وجود ندارد.

این تصمیم برای اولویت بندی سلامت و ایمنی بیماران و در عین حال اطمینان از اینکه تمام اقدامات احتیاطی با توجه به شیوع کروناویروس (COVID-19) در نظر گرفته شده است تا خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهد.

وزارت بهداشت امارات مجدداً با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط از جمله شرکت خدمات بهداشتی ابوظبی SEHA تأکید دارد تا بیماران بخش بین المللی مراقبت از بیماران (IPC) به خدمات بهداشتی جامع ، مداوم و به موقع و با در نظر گرفتن وضعیت سلامتی آنها تا زمانی که ایمن نباشد برای اعزام بیماران به خارج از کشور برای معالجه دسترسی داشته باشند.

هندی آل زعبی از اعضای وزارت بهداشت و درمان امارات گفت: “به محض اینکه سازمان بهداشت جهانی ، کروناویروس جدید (COVID-19) را فوریت بهداشت جهانی اعلام کرد ، ما اقدامات فوری و جدی را برای کنترل شیوع ویروس بسیار مهم دانستیم. لذا اقدامات حفاظتی برای اطمینان از سلامت و امنیت جامعه ما ضروری است. “

اداره بهداشت بین المللی بخش مراقبت از بیمار (IPC) – ابوظبی بخشی است که مسئولبت اعزام بیماران را برای معالجه به خارج از کشور یا بیمارستان های خصوصی و مراکز درمانی در داخل کشور بعهده دارد.

IPC با مسافران زیر مشکلی نخواهد داشت:

مشتریان گردشگری پزشکی
مسافران تصادفی که هنگام مسافرت بیمار یا زخمی می شوند
مهاجران و اتباع خارجی که در منطقه کار می کنند.
بازنشستگان و سایر بازدیدكنندگان طولانی مدت كه ممكن است ماه‌های سرد زمستان را در خانه دوم با اقلیم گرم سپری كنند.
در حال حاضر ، هیچ ممنوعیتی برای گردشگری پزشکی ورودی وجود ندارد.

تاکنون شش مورد تائید شده از کووید 19 مربوط به شرکت کنندگان یک رویداد دوچرخه سواری در ابوظبی با دو شهروند روس ، دو ایتالیایی ، یک آلمانی و یک کلمبیا آلوده شده است. تور امارات با حضور دوچرخه سواران ، کادر فنی تیم و برخی رسانه ها برگزار می‌گردید که در هتل هایی در ابوظبی تحت آزمایش قرار گرفته اند ، اکثر افراد بدون هیچ مشکلی آماده برای برای ترک امارات هستند.

منبع: ژورنال گردشگری پزشکی

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری پزشکی

5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهی در “جلوگیری امارات متحده عربی از اعزام گردشگران پزشکی

  1. چقدر خوبه که IPC اعلام کرده چه کسانی به مشکل نمی خورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − هشت =