کار با صفحه نمایش باعث بیماری خشکی چشم می‌شود

بیماری خشکی چشم یک بیماری شایع است که در آن افراد اشک کافی برای روانکاری چشم خود ایجاد نمی کنند.
از جمله علائم دیگر می تواند باعث ایجاد حساسیت شدید به نور ، تشکیل مخاط در اطراف چشم ، قرمز و خارش چشم و خستگی چشم شود.

این بیماری در زنان بیشتر از مردان است، در حالی که احتمال بروز خشکی چشم با افزایش سن بیشتر می‌شود.
حدود 4 سال پیش، ملانیا یارگر ، 42 ساله ، در بینایی خود مشکلی پیدا کرد. او متوجه شد که چشمانش قرمز و دچار خارش است و بینایی او مدام تار می شود. در ابتدا ، فرض كرد كه این فقط پیر چشمی است، اما بعد از مدتی متوجه شد بدون هیچ تحریکی چشمش بدتر می‌شود.

او به Healthline گفت كه او نه تنها در تعامل با دیگران دچار مشکل شده بود بلكه خواندن و نوشتن و حتی دیدن را در حین رانندگی برایش دشوار شده بود. سرانجام او به یک چشم پزشک مراجعه کرد و دکتر تشخیص داد که او به بیماری خشکی چشم مبتلا شده است.

علاوه بر علائمی که یارگر تجربه کرده بود، این بیماری می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شدید به نور، تشکیل مخاط در اطراف چشم یا خستگی چشم شود.

چه چیزی باعث خشکی چشم می شود

گزارشی از مجله چشم پزشکی آمریکا نشان می‌دهد که بیش از 16 میلیون نفر در ایالات متحده این بیماری را دارند. این بیماری در زنان بیشتر از مردان است، و نیز احتمال بروز خشکی چشم با افزایش سن بیشتر می‌شود.

افزایش سن و خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش می‌تواند بر سلامت چشم شما تأثیر بگذارد، یک نگرانی مشترک مثل کووید-19 ما را مجبور کرده است تا در داخل خانه، زمان بیشتری را با گوشی و تلویزیون و…. بگزرانیم.

دکتر کریگ وی، یک متخصص قرنیه می‌گوید: وقتی صحبت از صفحه نمایش به میان می‌آید، کسانی که چشمان خشکی دارند به دلیل نگاه کردن و خیره شدن بیش از حد به صفحه نمایش چشمشان بدتر می‌شود. مشاهداتی در دست نیست که نشان دهد آیا با قطع شدن کووید-19 این وضعیت بدتر می‌شود یا بهتر، اما وی اضافه کرد که با گذشت زمان، به دلیل اینکه مردم بیشتر روزهای خود را صرف خیره شدن به تلفن‌های هوشمند و نگاه کردن به رایانه‌های خود در محل کار می‌کنند، خشکی چشم به بخشی منظم از زندگی روزمره مدرن تبدیل خواهد شد.

منبع: healthline

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (15 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «کار با صفحه نمایش باعث بیماری خشکی چشم می‌شود;

  1. کاملا درسته من الان چندماهی میشه که به این مشکل برخورد کردم و از قطره چشمی استفاده می‌کنم…

  2. از این به بعد سعی میکنم کمتر به صفحه نمایش ها نگاه کنم

  3. واقعا اذیت کننده هست ممنون بابت درمان هم اگر مطلبی هست اطلاع رسانی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + نوزده =