احیای سفر، گردشگری سلامت و مهمان نوازی

گزارش جدیدی از Colliers International با عنوان “احیای سفر، گردشگری سلامت و مهمان نوازی” نشان می‌دهد گردشگری در کشورهای منتخب خاورمیانه بهبود یافته است.

این گزارش توصیه می‌کند که برای احیای جهانگردی دولت‌ها، سرمایه گذاران خصوصی و بهره برداران باید خدمات گسترده‌تری را ارائه دهند که شامل خدمات بهداشتی و درمانی به منظور دستیابی به رشد پایدار و جذب گردشگران محلی، منطقه ای و بین المللی است.

با کاهش محدودیت‌های مسافرتی جهانی و بازگشایی هتل‌ها، گردشگری و مهمان نوازی دوباره فعالیتشان را شروع کردند. بخش بهداشت و درمان (گردشگری سلامت) می‌‎تواند به عنوان یک عامل مؤثر برای احیای منطقه خاورمیانه عمل کند.

بسته‌های سلامتی معمولی شامل موارد زیر است. زیبایی، آرایشی، کاهش وزن، درمان‌های مربوط به تناسب اندام و رژیم غذایی.

براساس نظرسنجی انجام شده توسط تیم هتلداران Colliers MENA در آوریل 2020 ، 79٪ از دارندگان هتل‌ها در منطقه به دلیل پایین بودن نرخ اشتغال، هتل‌های خود را به طور جزئی یا کامل تعطیل کردند.

در این گزارش آمده است که توریسم پزشکی و سلامت برای رشد بازار ایجاد شده است و توصیه می‌شود اپراتورهای تور و هتلداری در شهرهای بزرگی مانند دبی، ابوظبی، ریاض، جده و قاهره، به بیمارستان‌های محلی وابسته شوند تا کیفیت خوبی را ارائه دهند.

برای استراحتگاه‌های خارج از شهر اصلی، از جمله استراحتگاه‌های ساحلی در مصر، اردن، عمان، امارات و عربستان سعودی، اپراتورهای هتل ممکن است برای تهیه تسهیلات پشتیبانی با یکدیگر ترکیب شوند.

برای اینکه این بیمارستان‌ها برای سرمایه گذاران و بهره برداران جذاب تر باشند، می‌توان بسته‌های بهداشتی و درمانی را به عنوان بخشی از بسته‌های گردشگری سلامت ارائه داد. اینها تأثیرات مثبت دیگری بر بخش‌های گردشگری و میهمان نوازی دارند و همچنین گردشگران سلامتی می‌توانند مدت اقامت توریست‌ها را افزایش دهند.

به دلیل شیوع بیشتر بیماری‌ها مثل کرونا، سبک زندگی و تقاضا برای مراکز جراحی سرپایی به صورت منطقه‌ای افزایش یافته است. همچنین صنعت تناسب اندام با به روزرسانی توسط برنامه‌های لاغری تناسب اندام در مکان‌های تعطیل، در این زمینه نیز فعالیت دارد.

منبع: imtj

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (17 امتیاز)

دیدگاهی در “احیای سفر، گردشگری سلامت و مهمان نوازی

  1. گردشگری سلامت و مهمان نوازی ایران خوب است ولی کرونا ویروس همه چیز را خراب کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 6 =