چگونه امگا 3 از رشد تومور در موش جلوگیری می ‌کند؟

یک مطالعه جدید در تحقیقات درمان سرطان، مداخلات رژیم غذایی را بررسی می‌کند. در مطالعات قبلی روی موش‌ها، اسیدهای چرب امگا 3 نوعی درمان ضد تومور بود، اما تأیید این یافته ها نیاز به تحقیقات بیشتری داشت.

در این مطالعه جدید، محققان مکانیزمی را پیشنهاد کرده اند که می‌تواند ارتباط بین اسیدهای چرب امگا 3 و مهار تومورها در موش ها باشد.

آیا امگا 3 ضد سرطان می‌باشد؟

همانطور که دفتر مکمل های غذایی منبع معتبر توضیح می‌دهد، اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در حفظ سلامتی دارند و به عملکرد قسمتهای مختلف بدن کمک می‌کنند.

مداخلات رژیم غذایی علیه سرطان یک زمینه در حال رشد است. بیشتر تحقیقات در مورد چگونگی محدود کردن برخی مواد مغذی که سلولهای سرطانی به آنها بستگی دارند، با هدف جلوگیری از رشد تومورها متمرکز شده است.

با این حال، همانطور که دکتر فرون و همکارانش اشاره کردند:

کاربرد این رویکردها در بیماران سرطانی، از جمله از طریق رژیم کتوژنیک که باعث می‌شود بدن ها تولید کننده چربی برای اندام سالم نباشند. بیماران سرطانی در زندگی روزمره خود با موارد واضحی از جمله کاهش وزن، خستگی همراه و ضعف با مشکلات عملی در اجرای این رژیم ها مواجه هستند.

به جای محدود کردن مصرف رژیم غذایی، محققان به دنبال اسیدهای چرب امگا 3 به عنوان یک مداخله ضد سرطان بر روی مکمل های غذایی متمرکز شده‌اند.

به عنوان مثال، محققان مصرف بالاتر امگا 3 را با میزان مرگ و میر ناشی از سرطان روده بزرگ کاهش داده اند.

مکانیسم محافظت؟

محققان تحقیق حاضر کشف کردند که مکانیسم های بالقوه بیولوژیکی ممکن است ارتباط بین اسیدهای چرب امگا 3 و مهار تومور را تشکیل دهند.

این تیم قبلاً نشان داده بود که یک محیط اسیدی در تومورها سلول ها را به استفاده از لیپیدها به عنوان منبع انرژی به جای گلوکز ترغیب می‌کند، که سلولهای تومور را قادر می‌سازد تا در بدن ضرب و پخش شوند.

با استفاده از این تحقیق، این گروه سپس نحوه تأثیر اسیدهای چرب بر سلولهای تومور را بررسی کردند.

در کمال تعجب، محققان دریافتند که اسیدهای چرب مختلف تأثیرات قابل توجهی بر سلولهای تومور دارند.

به گفته نویسندگان این مطالعه:

ما دریافتیم که برخی اسیدهای چرب سلول های تومور را تحریک می‌کنند در حالی که برخی از آنها را از بین می‌برند.

اسیدهای چرب امگا 3 این کار را از طریق فرایندی به نام فروپتوز انجام می‌دادند. اسیدهای چرب سلولهای تومور را تحت فشار قرار داده و قادر به جلوگیری از اکسید شدن آنها نشدند که سلولهای تومور را از بین برد.

محققان با استفاده از یک مهار کننده متابولیسم لیپید بر روی سلولهای تومور یافته ها را تأیید کردند. این باعث می‌شود سلول ها با تشکیل قطرات چربی از سلول در برابر اکسیداسیون لیپید محافظت نکنند.

تیم در نتیجه افزایش مرگ سلولی را هنگامی که سلول های سرطانی در معرض مقدار قابل توجهی امگا 3 قرار گرفتند مشاهده کردند.

سرانجام، محققان قبل از تزریق سلول های سرطانی به موش ها، رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 را تغذیه کردند.

آنها در مقایسه با گروه کنترل، تاخیر قابل توجهی در رشد تومور در موش های دارای رژیم غذایی غنی از امگا 3 مشاهده کردند.

پروفسور فرون و همکارانش پیشنهاد می‌کنند که در تحقیقات آینده باید مشخص شود که آیا یافته های آنها در انسان نیز قابل تکرار است و یا دوز ایده آل اسیدهای چرب امگا 3 برای رسیدن به این هدف چیست.

دکتر ویلیام جی کانس، رئیس ارشد پزشکی و علمی در انجمن سرطان آمریکا، که در این مطالعه نقش نداشت در مورد نتایج گفت:
  • این تحقیق آسیب پذیری خاص سلولهای سرطانی را بر اساس روش متابولیسم چربی (چربی) آنها مشخص می‌کند.

علاوه بر این، مکانیسم بیولوژیکی برای اثرات ضد توموری اسیدهای چرب اشباع نشده چند زنجیره ای رژیم غذایی فراهم می‌کند.

این یک دلیل علمی طولانی مدت برای یک مداخله غذایی خاص ارائه می‌دهد و یک روش دیگر را در زمینه امیدوار کننده متابولیسم تومور به عنوان یک درمان بالقوه سرطان برجسته می‌کند.

اگرچه دانشمندان باید کارهای بیشتری را انجام دهند، دکتر کانس امیدوار است که در آینده، یک مداخله نسبتاً ساده در رژیم غذایی ممکن است در برخی از سرطان ها اثر درمانی داشته باشد.

وی ادامه داد، کشف آسیب پذیری های خاص تومور که می‌تواند با رژیم غذایی مورد سواستفاده قرار گیرد و راهکارهای مختلفی را برای درمان تومور ایجاد کند که شامل درمان های کلاسیک مبتنی بر دارو نیست.

منبع: medicalnewstoday

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =