واکسن ضدآنفلوآنزا نانویی با نتایج دلگرم‌کننده

یکی شرکت توسعه‌دهنده واکسن ضدآنفلوآنزا آمریکایی که در حال استفاده از نانوذرات برای غلبه بر این بیماری است.

نوواواکس (Novavax) یک شرکت زیست‌فناوری مستقر در مریلند آمریکا است که در حال توسعه واکسنی مبتنی بر نانوذرات بر علیه ویروس کرونا و آنفلوآنزا است. این شرکت نتایج کامل مرحله سوم کارآزمایی بالینی روی واکسنی به نام NanoFlu را منتشر کرد.

نانوفلو واکسن ضدآنفلوآنزا

نانوفلو یکی از گزینه‌های شرکت نوواواکس برای تولید واکسن آنفلوآنزای فصلی است.

این واکسن به تازگی فاز سوم کارآزمایی بالینی خود را به اتمام رسانده است. آزمایشی که برای ارزیابی میزان ایمنی این نانوواکسن در افراد 65 سال به بالا تولید شده‌ است.

در تجزیه و تحلیل این واکسن، نانوفلو به خوبی توسط داوطلبان تحمل می‌شود و پاسخ‌های ایمنی هومورال و سلولی را در مقابل واکسن‌های رایج به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.

نانوفلو یک واکسن آنفلوآنزای نانوذره پروتئینی هماگلوتینین (HA) چهار ظرفیتی است که در سیستم SF insect cell baculovirus شرکت نوواواکس تولید می‌شود.


واکسن جدید مدرنا مقاوم به هر چهار گونه آنفلوانزا با الهام از واکسن کرونا


نانوفلو از توالی‌های پروتئینی اسید آمینه HA مشابه توالی HA توصیه شده برای ویروس‌های اصلی استفاده می‌کند و حاوی مواد کمکی Matavo-M مبتنی بر ساپونین نوواواکس است.

نتایج آزمایشات

استنلی سی ارک مدیر اجرایی نواواکس، اظهار داشت: باوجود نرخ بالای واکسیناسیون، محدودیت در اثربخشی واکسن‌های ضدآنفلوآنزای موجود، بیماری قابل توجهی را به ویژه در افراد مسن ایجاد می‌کند.

این نتایج دلگرم کننده وعده نانوفلو است. ما در حال حاضر ترکیبی از واکسن کووید 19 و آنفلوانزا را برای محافظت در برابر هر دو بیماری به‌طور هم‌زمان مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

این شرکت پیش از این اعلام کرده بود که نانوفلو به نقطه پایانی اولیه آزمایش‌های خود رسید و ایمنی‌زایی در برابر هر چهار سویه ویروس آنفلوآنزا نشان داده است.

نواواکس یکی از شرکت‌های حوزه نانوزیست‌فناوری بوده که در حال توسعه نسل جدیدی از واکسن های ضدآنفلوآنزا برای بیماری‌های عفونی است.

این شرکت در گیتسبورگ مستقر بوده و سابقه‌ای طولانی در کار روی ویروس کرونا دارد. این شرکت در حال حاضر روی ساخت واکسن‌های مختلفی متمرکز است.

از نکات برجسته در فعالیت‌های این شرکت آن است که این شرکت موفق به تولید واکسنی شده که می‌توان از آن برای مقابله با سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه‌ای (Mers-Cov) استفاده کرد.

منبع: irna

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − چهار =