مطالعه نشان می‌دهد که زمان غذا خوردن با کیفیت انرژی دریافتی ارتباط دارد

طبق یک مطالعه جدید، غذا خوردن در شب با دریافت کالری بیشتر و همچنین کیفیت پایین غذا همراه است.

بر اساس تحقیق ارائه شده در کنفرانس بین المللی چاقی اروپا (ECOICO 2020)، حفظ یک رژیم غذایی سالم با دیر مصرف کردن غذای روزانه افراد مرتبط است.

این مطالعه نشان داد افرادی که بیشتر غذای خود را در عصر می‌خورند، تمایل بیشتری به مصرف زیاد از آن دارند و دارای رژیم غذایی با کیفیت پایین تری هستند.

هدف از این مطالعه کشف ارتباط بین مصرف کالری در شب – اندازه گیری انرژی دریافتی – و کیفیت رژیم غذایی بود. جودیت بایرد، محقق از مرکز نوآوری در تغذیه برای غذا و سلامت در دانشگاه اولستر در ایرلند شمالی، انگلستان، این مطالعه را رهبری کرد.

ریتم های گرسنگی

مطالعات قبلی نشان داده است که گرسنگی از یک ریتم روزانه پیروی می‌کند و از برخی جهات این ریتم چیزی نیست که مردم انتظار دارند. اگرچه افراد به طور معمول در مدت طولانی خواب از خوردن دست می‌کشند، اما با کمترین وعده غذایی این روز را می‌گذرانند.

در همین حال، گرسنگی در اواخر روز شدیدتر می‌شود و تقریباً در ساعت ۸:۰۰ بعد از ظهر به اوج خود می‌رسد، پس از اینکه اکثر مردم بیشتر فعالیتهای روزانه خود را انجام دادند.

انرژی دریافتی از غذا به طور طبیعی تمایل به پاسخ به گرسنگی را دارد و تحقیقات دیگر تأثیر زمان غذا را بر روی متابولیسم و ​​سایر فرآیندهای بدن بررسی کرده‌اند. با این حال، مطالعه جدید پیامدهای آن را در مورد کمیت و کیفیت غذایی که مردم مصرف می‌کنند، بررسی کرده است.

داده های مورد استفاده در مطالعه

از سال ۲۰۰۸، نظرسنجی رژیم غذایی و تغذیه ملی انگلستان (NDNS) اطلاعات مفصلی در مورد مصرف مواد غذایی، مصرف مواد مغذی و وضعیت تغذیه برای افراد بالای ۱۸ ماه به دست آورد. هر ساله، این نظرسنجی پاسخ های یک نمونه ۱۰۰۰ نفره را جمع آوری کرده است. همکارانش داده های هزار و ۱۷۷ بزرگسال را که از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ در این نظرسنجی شرکت کرده بودند ، تجزیه و تحلیل کردند.

به طور کلی، محققان دریافتند که شرکت کنندگان به طور متوسط پس از ساعت ۶:۰۰ تقریباً ۴۰٪ (۳۹.۸٪) از انرژی دریافتی روزانه خود را مصرف می‌کنند.

با نگاه دقیق تر به داده ها، محققان افراد را با توجه به نسبت انرژی دریافتی روزانه آنها که بعد از ساعت ۶:۰۰ بعد از ظهر غذا خوردند، به چهار رده تقسیم کردند. افراد در پایین ترین رده کمتر از ۳۱.۴٪ انرژی دریافتی خود را در عصر مصرف کردند، در حالی که افرادی که در بالاترین رده بودند بیش از ۴۸.۶٪ در ساعات عصر خوردند.

آنچه داده ها می گویند

محققان دو روند قابل توجه در داده ها را کشف کردند. ابتدا، این مطالعه نشان داد که بعداً غذا خوردن بر کل میزان انرژی دریافتی در روز تأثیر می‌گذارد.

افرادی که بیشتر مقادیر انرژی دریافتی روزانه خود را مصرف می‌کردند در طی یک روز تمایل به مصرف کالری کمتری داشتند.

همچنین یافته ها حاکی از این است که زمان صرف غذا بر کیفیت تغذیه ای غذا تأثیر می‌گذارد. بایرد و همکارانش رژیم های غذایی افراد را ارزیابی کردند، زیرا آنها این رژیم ها را در خاطرات غذایی که به سازمان بررسی ملی رژیم غذایی و تغذیه عرضه کرده‌اند، گزارش کرده بودند. برای این کار، آنها از رتبه بندی ذکر شده در فهرست غذایی غنی از مواد مغذی مشاوره کردند. این شاخص غذاها را با توجه به نسبت مواد مغذی مهم به مقدار کالری، درجه بندی می‌کند.

افرادی که بیشتر کالری خود را در طول عصر مصرف می‌کنند، رژیم های غذایی با کیفیت پایین تری دارند.

نویسندگان مطالعه گفتند: نتایج ما نشان می‌دهد که ممکن است مصرف نسبت پایین انرژی دریافتی در شب با مصرف انرژی روزانه کمتری همراه باشد، در حالی که مصرف بیشتر مقدار انرژی در شب ممکن است با نمره کیفیت پایین رژیم غذایی همراه باشد.

نویسندگان این مطالعه بینش خود را فقط به عنوان یک جنبه درک عمیق تر از تأثیر ریتم های غذایی روزانه یک فرد و مقدار و کیفیت غذایی که مصرف می‌کنند، ارائه می‌دهند.

آنها نتیجه می گیرند: زمان مصرف انرژی ممکن است یک رفتار قابل تغییر مهم باشد که باید در مداخلات تغذیه‌ای آینده در نظر گرفته شود. اکنون لازم است تجزیه و تحلیل بیشتری انجام شود تا بررسی شود که آیا توزیع انرژی دریافتی و انواع مواد غذایی مصرف شده در عصر با اقدامات ترکیب بدن و سلامت قلب و عروق ارتباط دارد.

منبع: medicalnewstoday

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *