مطالعه جدید نوشیدن قهوه را بعد از صبحانه، توصیه می‌کند نه قبل از آن.

این مطالعه نشان داد که اولین قهوه صبحگاهی می‌تواند پاسخ گلوکز بدن را مختل کند، بنابراین محققان توصیه می‌شود نوشیدن قهوه بعد از غذا باشد و نه قبل از آن.

جیمز بتس، نویسنده مسئول در مطالعه جدید، می‎گوید: ما می‌دانیم که تقریبا نیمی از ما صبح بیدار می‌شویم و قبل از هر کاری قهوه می‌نوشیم – به طور شهودی هرچه احساس خستگی کنیم قهوه قویتر می‌شود. این مطالعه مهم است و دارای پیامدهای بهداشتی گسترده ای است، زیرا تاکنون دانش محدودی در مورد آنچه که این کار بر روی بدن ما انجام می‌دهد، به ویژه برای کنترل متابولیسم و کنترل قند خون داشته ایم.

تحقیقات جدید ۲۹ بزرگسال سالم را استخدام کرد که هر آزمودنی سه آزمایش مختلف یک شبه را انجام دهند. یک آزمایش کنترل به آنها یک شب خواب بدون اختلال را قبل از مصرف یک نوشیدنی شیرین در صبح که برای تکرار محتوای کالری صبحانه طراحی شده بود، اجازه داد. این به محققان اجازه می‌دهد تا نمونه خون بگیرند و برای هر فرد یک گلوکز و انسولین پایه شروع کنند.

دو آزمایش دیگر شامل بیدار کردن افراد هر ساعت در طول شب بود. صبح روز بعد همان نوشیدنی شیرین به آنها داده شد اما در یک مورد نوشیدنی قبل از یک قهوه سیاه قوی بود.

جالب توجه است، این مطالعه هیچ اختلالی در پاسخ گلوکز / انسولین افراد در پی یک شب خواب مختل به تنهایی مشاهده نکرد. این یافته با توجه به تحقیقات قبلی تا حدی غیرمنتظره نشان داده است که اختلالات متابولیکی قابل توجهی را می‌توان با یک شب اختلال در خواب ایجاد کرد.

محققان حدس می‌زنند که ماهیت مداخله در اختلال خواب آنها به تنهایی برای ایجاد اختلال در متابولیسم کافی نبوده است. افراد بر خلاف سایر مطالعات انجام شده در مورد موضوع با استفاده از پروتکل های خواب شکسته، که اغلب افراد را برای یک یا دو ساعت بیدار نگه داشتند، در کل شبانه ساعت ۵ بیدار بودند.

هری اسمیت، محقق اصلی این مطالعه، پیشنهاد می‌کند که این یافته خاص برای افرادی که به طور کلی بهداشت خوبی دارند، اطمینان بخش باشد. اختلالات خفیف فقط در یک شب خواب نباید پاسخ گلوکز فرد را در روز بعد مختل کند.

اسمیت توضیح می‌دهد: با این حال، شروع یک روز پس از یک خواب نامناسب در شب با یک قهوه غلیظ، تقریباً ۵۰ درصد بر روی متابولیسم گلوکز تأثیر منفی دارد. به همین ترتیب، افراد باید سعی کنند مزایای بالقوه تحریک کننده قهوه کافئین دار را در صبح با احتمال افزایش سطح گلوکز خون متعادل کنند و ممکن است بهتر باشد نوشیدن قهوه را بعد از صبحانه بگذارید تا قبل از آن.

اسمیت می‌گوید: برای درک بهتر رابطه بین خواب و متابولیسم هنوز کارهای زیادی باید انجام شود. مشخص نیست، به عنوان مثال، چقدر اختلال خواب برای ایجاد اختلال در متابولیسم فرد مورد نیاز است. فرضیه محققاناین است که: اختلال بیشتر در مراحل خواب موج آهسته ممکن است از نظر متابولیکی و نوروفیزیولوژیکی مضرتر از سایر کاهش فازهای خواب باشد.

در نهایت بتس نشان می‌دهد، گرچه هنوز چیزهای زیادی یادگیری نشده است، بنظر می‌رسد نوشیدن قهوه غلیظ قبل از خوردن غذا واضح است و بدنبال یک شب خواب نا آرام، می‌تواند توانایی بدن را در تحمل موثر قند در صبحانه محدود کند.

بتس می‌گوید: به بیان ساده، هنگامی که اولین چیزی که بدن ما با آن تماس می‌گیرد قهوه است به خصوص پس از یک شب خواب مختل، کنترل قند خون ما مختل می‌شود. اگر احساس کنیم هنوز به آن احتیاج داریم، ممکن است ابتدا با خوردن غذا و سپس نوشیدن قهوه این مسئله را بهبود ببخشیم. دانستن این موضوع می‌تواند برای همه ما فواید مهمی در سلامتی داشته باشد.

منبع: newatlas

بادمرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *