نوشیدن قهوه بعد از صبحانه، توصیه می‌شود نه قبل از آن

به نقل از نیواطلس، یک مطالعه دقیق نشان می‌دهد که قهوه صبحگاهی می‌تواند پاسخ‌دهی گلوکز بدن را مختل کند، بنابراین محققان توصیه می‌کنند نوشیدن قهوه بعد از صبحانه باشد و نه قبل از آن.

جیمز بتس، نویسنده و مسئول مطالعه، می‎گوید:

ما می‌دانیم که تقریبا نیمی از ما صبح بیدار می‌شویم و قبل از هر کاری قهوه می‌نوشیم و به طور شهودی هرچه احساس خستگی کنیم قهوه را قویتر می‌کنیم.

این مطالعه بسیار مهم و دارای پیامدهای بهداشتی گسترده ای است، زیرا تاکنون دانش محدودی در مورد آنچه که تاثیر بر روی بدن ما ، به ویژه برای کنترل متابولیسم و کنترل قند خون بوده ، داشته ایم.

تحقیقات جدید، 29 فرد بزرگسال سالم را در برگرفته است ، که سه آزمایش مختلف را در یک شبانه روز روی آنها انجام داده‌اند.

این آزمایش کنترلی برای یک شب خواب بدون اختلال بود و قبل از مصرف قهوه صبح ، به محققان اجازه داد تا بعنوان نمونه پایه خون هر فرد را برای گلوکز و انسولین بررسی کنند.

دو آزمایش دیگر شامل بیدار کردن افراد در ساعتی از شب بود. صبح روز بعد همان قهوه به آنها داده شد.

جالب توجه است، این مطالعه هیچ اختلالی در پاسخ گلوکز / انسولین افراد در پی یک شب خواب مشاهده نکرد.

این یافته با توجه به تحقیقات قبلی در ارتباط با قهوه ، بصورت غیرمنتظره‌ای نشان داده است که اختلالات متابولیکی قابل توجهی را می‌توان در خواب ایجاد کرد.

محققان حدس می‌زنند که ماهیت مداخله در اختلال خواب آنها به تنهایی برای ایجاد اختلال در متابولیسم کافی نبوده است.

هری اسمیت، محقق اصلی این مطالعه، پیشنهاد می‌کند، این یافته خاص افرادی باشد که بهداشت خوبی دارند. چراکه اختلالات خفیف فقط در یک شبانه روز نباید پاسخ گلوکز فرد را در روز بعد مختل کند.

اسمیت ادامه داد: با این حال، شروع یک روز با قهوه غلیظ ، پس از یک خواب نامناسب در شب ، تقریباً 50 درصد بر روی متابولیسم گلوکز تأثیر منفی دارد.

به همین دلیل، افراد باید سعی کنند مزایای بالقوه‌ی تحریک کننده قهوه کافئین‌دار را در صبح با احتمال افزایش سطح گلوکز خون متعادل کنند و ممکن است بهتر باشد نوشیدن قهوه را بعد از صبحانه بگذارند تا قبل از آن.

اسمیت می‌گوید: برای درک بهتر رابطه بین خواب و متابولیسم هنوز کارهای زیادی باید انجام شود.

به عنوان مثال، چقدر اختلال خواب برای ایجاد اختلال در متابولیسم فرد مورد نیاز است. فرضیه محققان این است که: اختلال بیشتر در مراحل خواب ممکن است از نظر متابولیکی و نوروفیزیولوژیکی مضرتر از سایر کاهش فازهای خواب باشد.

در نهایت بتس نشان می‌دهد، گرچه هنوز چیزهای زیادی مانده است، اما بنظر می‌رسد نوشیدن قهوه غلیظ قبل از خوردن غذا و بدنبال یک شب خواب نا آرام، می‌تواند توانایی بدن را در تحمل موثر قند در صبحانه محدود کند.

بتس می‌گوید: به بیان ساده، اولین چیزی که بدن ما با آن تماس می‌گیرد اگر قهوه باشد به خصوص پس از یک شب خواب بد، کنترل قند خون ما مختل می‌شود. اگر احساس کنیم به قهوه احتیاج داریم، ممکن است ابتدا با خوردن صبحانه و سپس نوشیدن قهوه این مسئله را بهبود ببخشیم.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 19 =