قوانین جدید ایمنی جهانی برای بخش مسافرتی

شورای جهانگردی و سفر (WTTC) مجموعه ای از اقدامات جدید حفاظتی و ایمنی برای شروع مجدد بخش جهانگردی در سراسر جهان را آغاز کرده است. این اقدامات به منظور احیای مجدد و اعتماد مصرف‌کنندگان خواهد بود تا پس از برداشته شدن محدودیت‌ها بتوانند با خیال راحت مسافرت کنند.

پروتکل‌های جدید، چگونگی سفر امن به مقاصد و کشورها را نشان داده و راهنمایی برای ارائه‌دهندگان خدمات مسافرتی ، توریسم سلامت، اپراتورها و مسافران خواهد بود.

بر اساس جدیدترین شواهد پزشکی موجود و پیروی از دستورالعمل‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، از به وجود آمدن چندین استاندارد جلوگیری نموده، که این باعث بهبودی و تداوم حرکت تمام بخش‌ها می‌شود.

پروتکل‌های جدید پس از بازخورد انجمن‌های صنعتی از جمله شورای فرودگاه‌های بین‌المللی (ACI) ، انجمن بین‌المللی کشتیرانی (CLIA) و انجمن بین‌المللی حمل و نقل هوایی (IATA) استفاده می کنند تا اعتماد را به دوباره برگرداننده و انتظارات مشخصی را برای مسافران رقم بزنند.

این موارد مربوط به مهمان‌داری، حمل و نقل هوایی ، فرودگاه‌ها ، کشتی کروز ، اپراتورهای کوچک، حمل و نقل و تورها خواهد بود.

شورای جهانگردی و سفر راهنمای جدید خود را به پنج ستون، از جمله عملیات شروع مجدد تقسیم کرده است. تضمین این موارد، تجربه مسافرت ایمن و امن، بازسازی اعتماد و اطمینان؛ نوآوری؛ و اجرای سیاست‌های هدفمند و قوی می‌باشد.

اقدامات هتلی / میهمان‌داری شامل موارد زیر است:

  • نظافت تیم‌ها در کلیه مناطق هتل با تمرکز ویژه روی نقاط لمسی با فرکانس بالا مانند کارت‌های کلید اتاق را مجدداً بازبینی نمانید.
  • مسافت اجتماعی برای مهمانان را از طریق علائم و دستورالعمل‌ها علی‌الخصوص در مورد آسانسور حفظ نمائید.
  • کارکنان را به جهت کنترل عفونت، مسافت‌های اجتماعی و اقدامات بهداشتی نظیر شستشوی دست و استفاده از ماسک و دستکش هوشیار کنید.
  • کلیه موارد غیرمستقیم باید در هتل حذف شود.
  • ادغام فن آوری‌ها برای فعال کردن اتوماسیون ، مانند معرفی پرداخت‌های بدون تماس در صورت امکان فراهم گردد.
  • خدمات اتاق را با استفاده از روش‌های تحویل بدون تماس پیشنهاد دهید.
  • با مشتری توسط پروتکل‌های جدید ایمنی بهداشت و سلامت ، چه به صورت دیجیتالی و چه از نظر جسمی در هتل‌ها ، ارتباط روشن و مداوم داشته باشید.
  • بازگشایی ایمن فروشگاه‌های مواد غذایی و آشامیدنی به علاوه مکان‌های ملاقات با اقدامات خاص برای اطمینان از مسافت اجتماعی ، ضد عفونی و ایمنی مواد غذایی بلامانع است.

اقدامات خرده فروشی شامل موارد زیر است:

  • برنامه‌های نظافت دقیق.
  • کارکنان باید در سیاست‌های جدید از جمله مسافت اجتماعی ، استفاده از اسکن حرارتی و پوشیدن ماسک صورت کاملاً آشنا و آموزش دیده باشند.
  • مسافت اجتماعی را باید از طریق نشانگرهای ویژه بصری در فروشگاه‌ها مشاهده کرد.
  • با معرفی نقشه‌های دیجیتالی، مدیریت صف دیجیتال، منوهای الکترونیکی ، خرید مجازی و تحویل رایگان، نقاط تماس را به حداقل برسانید.
  • استفاده از WIFI ، در صورت امکان استفاده از پرداخت‌های بدون تماس و دریافت پست الکترونیکی را تبلیغ کنید.
  • ضدعفونی کننده‌های دستی را در ورودی و خروجی مغازه‌ها و همچنین در فواصل داخل ساختمان و دستشویی‌ها قرار دهید.
  • در کافه‌ها، رستوران‌ها و سایر فروشگاه‌های مواد غذایی ، تمام منوها به صورت دیجیتالی در دسترس باشند.
  • توجه ویژه ای به مدیریت صندلی و قرارگرفتن در راستای الزامات فاصله اجتماعی باشد.
  • برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد باید محدودیت‌های ظرفیت در پارکینگ‌ها معرفی شود.

اقدامات دیگر و جداگانه برای بخش حمل و نقل هوایی و درایی هنوز در دست اقدام بوده و به زودی اعلام می‌شود.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

One thought on “قوانین جدید ایمنی جهانی برای بخش مسافرتی

  1. کل جهان در شرایط کرونایی سختی هستند در بخش مسافرتی حتما باید قانون داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *