دوزهای روزانه نور سبز ممکن است میگرن را به حداقل برساند

سه سال پیش، دانشمندان دانشگاه آریزونا گزارش دادند که به نظر می‌رسد قرار گرفتن در معرض نور سبز باعث کاهش درد نوروپاتیک در موش صحرایی می‌شود. اکنون، محققان معتقدند که چنین نوری می‌تواند برای درمان سردردهای میگرن در انسان نیز استفاده شود.

یک تیم دانشگاه آریزونا با هدایت دکتر موهب ابراهیم، با یک گروه 29 نفره مبتلا به میگرن شروع به کار کرد، که همه آنها قبلاً به درمان های سنتی میگرن پاسخ نداده بودند.

برای یک دوره 10 هفته ای ابتدایی، همه افراد مورد آزمایش به مدت یک تا دو ساعت در روز در معرض نور سفید قرار گرفتند. پس از دو هفته وقفه، همه آنها به مدت 10 هفته دیگر به صورت روزانه در معرض نور سبز قرار گرفتند. در کل دوره آزمایش، آنها به طور منظم پرسشنامه هایی را درباره تعداد و شدت سردردهای خود تکمیل می‌کردند. آنها همچنین ارزیابی کردند که سردرد چقدر بر توانایی آنها در انجام فعالیتهای اساسی تأثیر دارد.

هنگامی که داده ها خرد شد، مشخص شد که قرار گرفتن در معرض نور سبز باعث کاهش میانگین روزهای سردرد در ماه حدود 60 درصد می شود. علاوه بر این ، وقتی سردرد اتفاق افتاد، 60 درصد افراد درد کمتری داشتند، به علاوه طولانی نبوده و اثرات آنها بر توانایی شرکت کنندگان در خوابیدن ، ورزش، انجام کارهای منزل و در مشاغل خود کمتر بود.

هیچ عارضه جانبی گزارش نشده است.

اگرچه قبل از تمام شدن و خرید یک لامپ چراغ سبز، باید توجه داشت که چراغ سبز مورد استفاده در این مطالعه از شدت و فرکانس خاصی برخوردار بود و برای مدت زمان خاصی از طریق روش های خاص اعمال می‌شد. بعلاوه، هنوز دقیقاً مشخص نیست که نور چگونه میگرن را کاهش می‌دهد.

ابراهیم می‌گوید: این یافته های عالی است، اما داستان از اینجا شروع می‌شود: من به عنوان یک دانشمند، واقعاً به چگونگی این کار علاقه مند هستم، زیرا اگر مکانیسم را درک کنم، می‌توانم از آن برای شرایط دیگر استفاده کنم و همچنینتا آنجا که بتوانیم از آن به عنوان ابزاری برای دستکاری سیستم های بیولوژیکی استفاده کنم.

منبع: newatlas

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 5 =