تشخیص آلرژی فصلی از کرونا

علائم آلرژی فصلی می تواند با بیماری کروناویروس شباهت داشته باشد. برای مبتلایان به آلرژی فصلی ، ورود بهار امسال به دلیل ترس از کرونا امری مملو از استرس است.

عطسه ، آبریزش بینی، خارش چشم، سرفه و … آیا شما اولین علائم عفونت کروناویروس را تجربه می کنید یا آلرژی های فصلی معمولی است؟

با ورود به فصل بهار درختان جوانه می زنند و گرده ها را در هوا رها می کنند و این نگرانی را ایجاد می کند که علائم آلرژی ممکن است علائم کووید19 باشد.

دکتر لاکیه رایت ، متخصص ایمونولوژی ، روماتولوژی و آلرژی در بیمارستان بریگام و بیمارستان زنان در بوستون می گوید: “به دلیل درجه گرمتر شدن ، آلرژن هایی مانند گرده وجود دارد و علائم ممکن است خیلی زود به وجود بیایند.” وی گفت: “همه به دلیل بیماری همه گیر کرونا در حال حاضر در خطر هستند ، بنابراین وقتی شروع به سرفه کنند ، ممکن است وحشت کنند. به همین دلیل گامی به عقب بردارید و بدانید که واقعاً چه اتفاقی برایتان افتاده است. “

مفهوم علائم بیماری در شما

دکتر رایت می گوید ، از بارزترین علائم کووید 19 تب است ، در حالی که تب معمولاً نشانه آلرژی فصلی نیست.

همه کسانی که کووید 19 می گیرند تب دارند ، اما بیشتر آنها – حدود 88 درصد، براساس داده های کشور چین – همراه سرفه (“خشک”) است زیرا باعث ایجاد مخاط یا خلط نمی شود. و نیز خستگی و در موارد شدیدتر تنگی نفس را بدنبال دارد.

اگرچه برخی از افراد مبتلا به کووید 19 دچار آبریزش بینی می شوند ، اما این علامت غیر معمول محسوب می شود و به طور معمول این مورد نشانه ای از آلرژی های فصلی است که همراه با خارش چشم ، چشمان آبکی و خارش بینی و گلو است.

رایت می گوید: افراد مبتلا به آلرژی فصلی ممکن است دچار سرفه شوند ، اما بر خلاف سرفه خشک کووید-19 ، هنگامی اتفاق می افتد که احتقان بینی مخاطی را در قسمت پشت گلو ارسال کند.

یك روش برای كمك به تعیین اینكه با آلرژی فصلی سر و كار دارید و نه کووید-19 این است كه از داروهای آلرژی یا از راهكارهای جلوگیری از گرده مانند بستن پنجره استفاده كنید. اگر این اقدامات باعث شود احساس بهتری پیدا کنید ، احتمالاً با آلرژی فصلی سر و کار دارید.

اما بخاطر داشته باشید که علائم حساسیت فصلی بیشتر اوقات باعث می شود صورت خود را لمس کنید و این می تواند خطر بیشتری برای انتقال میکروب ها از جمله کروناویروس به سیستم شما درپی داشته باشد.

به همین دلیل ، پیشنهاد می شود که دستان خود را بیشتر بشویید و دستان خود را به یک دستمال خشک نمائید و فقط یک بار از یک دستمال استفاده کنید.

منبع: Everyday Health

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهی در “تشخیص آلرژی فصلی از کرونا

  1. تا تشخیص آلرژی فصلی از کرونا استرس زیادی را باید تحمل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 9 =