چگونه یک گردشگری سلامت (پزشکی) ایمن داشته باشیم.

گردشگری سلامت (پزشکی) ایمن روشی است که برای انجام مراقبت‌های پزشکی یا عمل جراحی به بیمارستان‌های بین المللی مراجعه می کنید. این امر به این دلیل انجام می شود که بسیاری از رویه ها در کشورهای دیگر ارزان‌تر هستند.

کارهای دندانپزشکی ، جراحی زیبایی ، جراحی های چشمی ، بای پس عروق کرونر و حتی تعویض مفصل ران و زانو از طریق گردشگری پزشکی انجام می شود.

برای اینکه مطمئن شوید که هنگام مسافرت برای گردشگری سلامت (پزشکی) ایمن خواهید ماند، باید در مورد استاندارد مراقبت در کشور مد نظر تحقیق کنید ، با دیگرانی که این روش را در کشور دیگری انجام داده اند صحبت کنید و اعتبار پزشک و بیمارستان را نیز بررسی کنید.

بخش اول گردشگری سلامت: پیدا کردن دکتر یا بیمارستان

Image titled Stay Safe when Trying Medical Tourism Step 1

1- در مورد استاندارد مراقبت در کشور مورد نظر تحقیق کنید.

هنگامی که تصمیم می گیرید برای انجام گردشگری سلامت خود به کشور دیگری سفر کنید ، باید استانداردهای مربوط به مراقبت های پزشکی و روش خاص آنجا را بشناسید. هرگز قبل از فهمیدن استانداردهای مراقبت های پزشکی در کشور و متخصصان پزشکی آنها ، برای مسافرت به یک کشور دیگر سفر نکنید.
هر کشوری دارای معیارهای مختلفی برای مراقبت است که شامل سطح تحصیلات و گواهینامه های متخصصان پزشکی به همراه کد اخلاقی و رویه های قانونی است.
برای یافتن این اطلاعات می توانید با آژانس گردشگری سلامت (پزشکی) معتبر تماس بگیرید ، آنها می توانند در یافتن اطلاعات مورد نظر به شما کمک کنند. همچنین می توانید استاندارد پزشکی کشور مقصد را برای هر فرد بصورت آنلاین جستجو کنید یا این اطلاعات را در وب سایت یک بیمارستان بین المللی خاص پیدا کنید. همچنین می‌توانید با بیمارستان‌ها یا سازمان‌های بهداشتی و درمانی در کشور مقصد تماس بگیرید.

Image titled Stay Safe when Trying Medical Tourism Step 2

2- با افرادی که کارهای مشابه را در کشورهای دیگر انجام داده اند تماس بگیرید.

شما باید سعی کنید با افراد دیگری از کشورتان از طریق گردشگری سلامت پزشکی رویه مشابهی داشته اند، صحبت کنید. می توانید با آنها در مورد تجربه شان، کیفیت مراقبت از آنها و هرگونه مشکلی که در روند آنها داشته‌اند صحبت کنید. همچنین ممکن است بتوانند بیمارستان یا پزشکانی را به شما توصیه کنند.
به دنبال افرادی باشید که نوع جراحی شما را داشته اند. در صورت امکان سعی کنید به صورت حضوری یا تلفنی با این افراد صحبت کنید تا اطمینان حاصل کنید که تجربه درستی را می شنوید.
ممکن است شما بتوانید از پزشکان یا مجری گردشگری پزشکی بخواهید که در یافتن دیگران در منطقه یا کشور خود و یافتن شماره تماس‌شان شما را کمک کنند.

Image titled Stay Safe when Trying Medical Tourism Step 3

3- نظرات را در مورد بیمارستان یا پزشکان بخوانید.

شما ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری ، بررسی های بیماران را در بیمارستان‌ها ، کلینیک‌ها و پزشکان بخوانید.
خواندن نظرات می تواند به شما کمک کند بدانید که کدام بیمارستان ها ، کلینیک ها یا پزشکان عموماً از رویه‌های درستی برخوردار هستند.

منبع: سایت ویکی هاو

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (9 امتیاز)

2 دیدگاه دربارهٔ «چگونه یک گردشگری سلامت (پزشکی) ایمن داشته باشیم.;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =