مدیریت امنیت سایبری مراقبت های بهداشتی در سال 2020 – پارت اول

با هک داده های مهم در هر سال ، امنیت سایبری مراقبت های بهداشتی به شکل اساسی در حال گسترش و سرمایه‌گذاری است. برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند که این بازار طی 5 سال آینده تقریبا 20٪ رشد خواهد کرد و دیدن دلیل آن دشوار نیست.

مدیران بهداشت و درمان باید از سیستم‌های مهم ، غیرمتمرکز و حاوی اطلاعات شخصی حیاتی مربوط به میلیون‌ها نفر محافظت کنند.

مجرمان سایبری به طور مداوم به دنبال دستیابی به این اطلاعات هستند – به ویژه که بسیاری از مؤسسات بهداشت و درمان را اهداف نرم و ضعیف می دانند. این داده دارای ارزش قابل توجهی در بخش تاریک (دارک وب) است.

همچنین راه های بسیاری برای آسیب پذیری احتمالی وجود دارد – از نقض داده ها ، خرابکاری و اخاذی گرفته تا حملات به اصطلاح C-suite ، بدافزار مبتنی بر هوش مصنوعی و حمله به ابر رایانه.

علاوه بر این ، توافق های برون سپاری قابل توجه ، شخص ثالث و استفاده از وسیله شخصی ، لایه های دیگری از عوارض امنیت سایبری (و سوء استفاده بالقوه برای مجرمان) را فراهم می کند. امنیت سایبری خوب موانع فنی مناسب را با فرهنگ صحیح و طرز فکر پرسنل درهم آمیخته است ، زیرا بیشتر حملات از نوعی تعامل انسانی سوء استفاده می کنند.

رشد اتصال اینترنت اشیاء ظرافت دیگری را برای چالش امنیت سایبری نشان می دهد. مدیران بخش بهداشت و درمان باید اطمینان حاصل كنند كه تأسیسات حیاتی بیمارستان و منابع تغذیه ای به خطر و اشتباه نمی‌افتند.

از نگاه متخصصان امنیت مراقبت های بهداشتی در بخش امنیت سایبری از سایر صنایع عقب مانده اند ، و این صنعت برای بسته شدن این شکاف باید به این امنیت بپردازد. براساس گزارش PwC در سال 2018 ، تنها 36 درصد از سازمان‌های بهداشت و درمان جهانی دارای سیاست‌های مدیریت دسترسی هستند و فقط 34 درصد پروسه ممیزی امنیت سایبری را دارند.

گذشته از حفاظت از ساختارهای موجود و محافظت از بیماران ، بهینه سازی سایبری نیز به رفع موانع گسترده برای نوآوری در فضای سلامت دیجیتال کمک می کند. پرداختن به موفقیت در این چالش واقعاً خواستار نمایش کاملی از مسائل خرد و کلان است.

منبع: بی اس آی

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =