خوردن تمشک سیاه عارضه خارش پوست را کاهش می‌دهد

امید جدیدی برای افراد دارای واکنش آلرژیک پوست و خارش پوست بوجود آمده است. طبق یک مطالعه جدید، استفاده از یک وعده تمشک سیاه در روز می‌تواند اثرات آن را به حداقل برساند.

در مواردی که به عنوان “حساسیت به تماس” شناخته می‌شود، هنگامی که یک ماده خاص به پوست فرد تماس پیدا می‌کند ، بیش از حد واکنش نشان می‌دهد. این امر باعث می‌شود اپیدرم (لایه بیرونی پوست) در محل تماس دچار التهاب شود و در نتیجه قرمز و تحریک شود.

در حالی که استفاده از پمادهایی مانند کرم‌های استروئیدی ممکن است باعث کاهش تورم و خارش پوست شود ، دانشمندان در دانشگاه ایالتی اوهایو آزمایشی انجام دادند تا ببینند که آیا به جای مواد شیمیایی می‌توان از یک رویکرد طبیعی‌تر استفاده کرد. بر اساس تحقیقات قبلی ، آنها معتقد بودند كه مصرف تمشک سیاه می تواند به طور كلی التهاب را كاهش دهد.

برای مطالعه جدید ، آنها گروهی از موش ها را در معرض یک وعده تمشک سیاه در رژیم غذایی روزانه قرار دادند – هر وعده معادل کاهش یافته آنچه برای یک غذای مجزا برای انسان تشکیل می‌شود بود و یک گروه دیگر از موش‌ها، رژیم غذایی یکسان ، منهای تمشک دریافت کردند.

دانشمندان پس از سه هفته رژیم‌های غذایی مربوطه، یک گوش هر حیوان را در معرض تحریک کننده‌هایی قرار دادند که دلیل حساسیت تماسی شناخته شده بودند. مشخص شد که برای موش‌هایی که تمشک می‌خوردند ، التهاب بسیار کمتری نسبت به گروه دیگر وجود دارد.

این نتیجه ظاهرا به این دلیل بود که انواع توت‌ها فعالیت سلول‌های دندریتیک بدن که وظیفه انتقال سیگنال‌ها به سیستم ایمنی را بر عهده دارند، تعدیل می کنند و باعث می‌شوند که پاسخ‌های التهابی ایجاد نکنند.

یپروفسور استیو اوغومو نویسنده ارشد مقاله در مورد این مطالعه می‌گوید: “سیستم ایمنی بدن بسیار پیچیده و دارای چندین بازیگر می‌باشد، بنابراین به محض شناسایی سلول‌های منحصر به فرد تحت تأثیر انواع توت‌ها ، به ما کمک می‌کند تا ببینیم که توت‌ها چگونه از التهاب جلوگیری می‌کنند. بسیاری از اثرات بدی که ما می‌بینیم همواره به دلیل بیماریزایی‌ها یا آلرژن‌ها به خودی خود نیست ، بلکه ناشی از نحوه واکنش بدن ما به این محرک ها است.”

این مقاله به تازگی در مجله Nutrients منتشر شده است.

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی

5/5 - (21 امتیاز)

4 دیدگاه دربارهٔ «خوردن تمشک سیاه عارضه خارش پوست را کاهش می‌دهد;

  1. مصرف شاه توت بسیار موثر است.حتی مصرف آن به صورتیخ زده در زمستان ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + پنج =