شورای جهانگردی و سفر (WTTC) مجموعه ای از اقدامات جدید حفاظتی و ایمنی برای شروع مجدد بخش جهانگردی در سراسر جهان را آغاز کرده است. این اقدامات به منظور احیای مجدد و اعتماد مصرفکنندگان خواهد بود تا پس از برداشته شدن محدودیتها بتوانند با خیال راحت مسافرت کنند.
پروتکلهای جدید، چگونگی سفر امن به مقاصد و کشورها را نشان داده و راهنمایی برای ارائهدهندگان خدمات مسافرتی ، توریسم سلامت، اپراتورها و مسافران خواهد بود.
بر اساس جدیدترین شواهد پزشکی موجود و پیروی از دستورالعملهای سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، از به وجود آمدن چندین استاندارد جلوگیری نموده، که این باعث بهبودی و تداوم حرکت تمام بخشها میشود.
پروتکلهای جدید پس از بازخورد انجمنهای صنعتی از جمله شورای فرودگاههای بینالمللی (ACI) ، انجمن بینالمللی کشتیرانی (CLIA) و انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی (IATA) استفاده می کنند تا اعتماد را به دوباره برگرداننده و انتظارات مشخصی را برای مسافران رقم بزنند.
این موارد مربوط به مهمانداری، حمل و نقل هوایی ، فرودگاهها ، کشتی کروز ، اپراتورهای کوچک، حمل و نقل و تورها خواهد بود.
شورای جهانگردی و سفر راهنمای جدید خود را به پنج ستون، از جمله عملیات شروع مجدد تقسیم کرده است. تضمین این موارد، تجربه مسافرت ایمن و امن، بازسازی اعتماد و اطمینان؛ نوآوری؛ و اجرای سیاستهای هدفمند و قوی میباشد.
اقدامات هتلی / میهمانداری شامل موارد زیر است:
- نظافت تیمها در کلیه مناطق هتل با تمرکز ویژه روی نقاط لمسی با فرکانس بالا مانند کارتهای کلید اتاق را مجدداً بازبینی نمانید.
- مسافت اجتماعی برای مهمانان را از طریق علائم و دستورالعملها علیالخصوص در مورد آسانسور حفظ نمائید.
- کارکنان را به جهت کنترل عفونت، مسافتهای اجتماعی و اقدامات بهداشتی نظیر شستشوی دست و استفاده از ماسک و دستکش هوشیار کنید.
- کلیه موارد غیرمستقیم باید در هتل حذف شود.
- ادغام فن آوریها برای فعال کردن اتوماسیون ، مانند معرفی پرداختهای بدون تماس در صورت امکان فراهم گردد.
- خدمات اتاق را با استفاده از روشهای تحویل بدون تماس پیشنهاد دهید.
- با مشتری توسط پروتکلهای جدید ایمنی بهداشت و سلامت ، چه به صورت دیجیتالی و چه از نظر جسمی در هتلها ، ارتباط روشن و مداوم داشته باشید.
- بازگشایی ایمن فروشگاههای مواد غذایی و آشامیدنی به علاوه مکانهای ملاقات با اقدامات خاص برای اطمینان از مسافت اجتماعی ، ضد عفونی و ایمنی مواد غذایی بلامانع است.
اقدامات خرده فروشی شامل موارد زیر است:
- برنامههای نظافت دقیق.
- کارکنان باید در سیاستهای جدید از جمله مسافت اجتماعی ، استفاده از اسکن حرارتی و پوشیدن ماسک صورت کاملاً آشنا و آموزش دیده باشند.
- مسافت اجتماعی را باید از طریق نشانگرهای ویژه بصری در فروشگاهها مشاهده کرد.
- با معرفی نقشههای دیجیتالی، مدیریت صف دیجیتال، منوهای الکترونیکی ، خرید مجازی و تحویل رایگان، نقاط تماس را به حداقل برسانید.
- استفاده از WIFI ، در صورت امکان استفاده از پرداختهای بدون تماس و دریافت پست الکترونیکی را تبلیغ کنید.
- ضدعفونی کنندههای دستی را در ورودی و خروجی مغازهها و همچنین در فواصل داخل ساختمان و دستشوییها قرار دهید.
- در کافهها، رستورانها و سایر فروشگاههای مواد غذایی ، تمام منوها به صورت دیجیتالی در دسترس باشند.
- توجه ویژه ای به مدیریت صندلی و قرارگرفتن در راستای الزامات فاصله اجتماعی باشد.
- برای جلوگیری از ازدحام بیش از حد باید محدودیتهای ظرفیت در پارکینگها معرفی شود.
اقدامات دیگر و جداگانه برای بخش حمل و نقل هوایی و درایی هنوز در دست اقدام بوده و به زودی اعلام میشود.
بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت
کل جهان در شرایط کرونایی سختی هستند در بخش مسافرتی حتما باید قانون داشته باشند.