خطرات گردشگری پزشکی

مراقب باشید. اگر به فکر گردشگری پزشکی هستید، از این خطرات آن می‌بایست کاملاً آگاه باشید و همه کار انجام دهید تا ریسک آن را به حداقل برسانید:

1- عفونت

یکی از بزرگترین خطرات گردشگری پزشکی ، عفونت است. سایر مناطق جهان دارای استانداردهای مختلفی برای سرویس‌های بهداشتی هستند و امکانات پزشکی نیز می توانند غیر بهداشتی باشند.

این فقط یک مسئله بهداشت شخصی نیست بلکه بر سلامت عمومی تأثیر می گذارد. به عنوان مثال در سال 2011 ، آنزیمی مرتبط با مقاومت گسترده آنتی بیوتیکی بنام New Delhi metallo-ß-lactamase-1 (NDM-1) ، اندمیک در هند و پاکستان , در سراسر جهان گسترش یافت.

عفونت ها می توانند به دلایل مختلفی از جمله روش‌ها و امکانات غیر بهداشتی رخ دهند و یا تجهیزات مورد استفاده در حین عمل ممکن است استریل نباشد.
عفونت های باکتریایی و ویروسی یک خطر عمده است. علاوه بر این ، ممکن است به بیماری جدی مانند HIV یا هپاتیت ناشی از سوزن‌های و تجهیزات جراحی کثیف مبتلا شوید. این عفونت ها می توانند موارد دائمی باشند و ممکن است هزینه زیادی برای زندگی شما به همراه داشته باشد.
از قبل امکانات را بررسی کنید.

2- خطرات دارویی

ممکن است شما قبل از یا حین و یا بعد از معالجه خود در کشور دیگری به داروهایی احتیاج داشته باشید. به عنوان مثال ، در سرزمین اصلی آسیای جنوب شرقی ، داروی تقلبی Artesunate وجود دارد ، که برای درمان مالاریا استفاده می شود. مطالعات متعدد انجام شده بین 2000-2005 بسته از “artesunate” و در بین 38 تا 52 از آنها حاوی هیچ ماده فعالی نبوده است.

داروهایی که دریافت می کنید ممکن است از کیفیت پایین و یا مواد نادرست برخوردار باشند.
یافتن داروهای تقلبی در سفرهای گردشگری پزشکی معمول است. این داروها می توانند به شما آسیب برساند.
در مورد پزشک خود و داروخانه ای که داروهای شما را ارائه می دهد ، تحقیق کنید.

3- مسائل مربوط به ارتباطات

اگر زبان کشور دیگر را نمی دانید ، خطرات برای شما بیشتر است. شما ممکن است نتوانید مسائل بهداشتی را رعایت کنید یا اگر اتفاقی رخ داده باشد، حتی با یک مترجم ، بازهم کمک نیاز خواهید داشت.

ارتباطات می تواند یک مسئله جدی در سرزمین خارجی باشد. چگونه می توانید در مورد نیازهای خود به دیگران بگویید و از مراقبت های مورد نیاز خود بهره مند شوید؟
سوء تفاهم ها می توانند منجر به عوارض جدی بعد از درمان شوند.

4- مشکلات مربوط به تامین خون

ممکن است شما نیاز به انتقال خون بعد از درمان خود داشته باشید ، بنابراین امنیت در آن بسیار مهم است. آیا تأسیسات پزشکی خارجی از غربالگری بالایی برای اهدا خون برخوردار است؟

استانداردهای اهدایی می تواند بسیار متفاوت باشد و شما را در معرض عفونت جدی قرار دهد (هپاتیت ، HIV). و تا اتفاق نیافتد ، نمی توانید مسئله را ببینید.

5- نکات مربوط به مسافرت

انجام پروازهای هوایی ممکن است خطر لخته شدن خون را افزایش دهد. بعلاوه ، ترکیبی از عمل جراحی و استرس یا خستگی ناشی از پروازهای طولانی مدت چند ساعته در منطقه ، می تواند خطر را حتی بیشتر کند.

سفر می تواند خطر عفونت و عوارض بعد از عمل را هم افزایش دهد.

منبع: ساینس بتا

بامد مرجع تخصصی تجهیزات پزشکی و گردشگری سلامت

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهی در “خطرات گردشگری پزشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =