۵۰ درصد سرطان ها با اصلاح سبک زندگی قابل پیشگیری است

[ad_1]

دکتر محمد امانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علم و آموزش در پاسخ به این سوال که آیا سرطان قابل پیشگیری است، اظهار داشت: این سوال بسیار مهمی است که پاسخ به آن می تواند زندگی خیلی افراد را متاثر کند، اما نتایج تحقیقات نشان می دهد که سرطان قابل پیشگیری است.
امانی تاکید کرد که با رعایت اصولی می توان از بروز ۵۰ درصد سرطان ها پیشگیری کرد و همچنین می توان ۵۰ درصد سرطان ها را تشخیص و درمان کامل کرد.
وی ادامه داد: افراد باید راه های خود مراقبتی را به دقت بشناسند و سبک زندگی شان را به نحوی تغییر دهند تا بتوان از ابتلا به سرطان پیشگیری کرد.
امانی به همه مردم توصیه کرد که تغذیه خود را از غذاهای پرکالری و پرچرب به سمت مصرف بیشتر سبزی و میوه سوق دهند.
فوق تخصص گوارش و کبد خاطرنشان کرد: مصرف زیاد سبزیجات و میوه ها به دلیل داشتن آنتی اکسیدان اثرات ضد سرطانی دارند و تا حدود زیادی می توانند از ابتلا به سرطان پیشگیری کنند.وی
وی خاطرنشان کرد: هرچند برخی از عوامل ابتلا به سرطان مانند سن بالا، سابقه خانوادگی به سرطان قابل کنترل نیستند، اما برخی عوامل قابل کنترل است که تغذیه سالم، داشتن تحرک، انجام ورزش، پرهیز از چاقی، دوری از مصرف سیگار و الکل از مهمترین آنها است.
وی با تاکید بر اینکه برای پیشگیری از بروز سرطان باید تغذیه سالم داشت، گفت: پرهیز از مصرف غذاهای باکالری بالا، پرهیز از غذاهای چرب، دوری از مصرف گوشت قرمز در این زمینه بسیار مهم است.
امانی تصریح کرد: تحقیقات نشان می دهد نداشتن تحرک مناسب و چاقی ارتباط مستقیم با تعداد زیادی از سرطان ها دارد. پس باید سبک زندگی به سمتی سوق داده شود که فعالیت های مناسب بدنی در طی روز داشته باشیم.
وی افزود: البته بسیار ضروری است که افراد روش های خودمراقبتی و غربالگری سرطان ها را هم فراگیرند. به تمام افراد سالم و بدون علامت بالای ۴۵ سال توصیه می شود که غربالگری سرطان روده بزرگ را انجام دهند.
فوق تخصص گوارش و کبد افزود: مزیت غربالگری این است که می توان از سرطان ها پیشگیری کرد یا اینکه سرطان را در مراحل اولیه تشخیص داد و در این مراحل سرطان با روش های ساده تری قابل درمان است
امانی تاکید کرد: سرطان در صورتی قابل پیشگیری هستند که تغییر سبک زندگی، مصرف مناسب و رعایت بهداشت غذایی، آشنایی با روش های غربالگری سرطان ها انجام گیرد.
هشتم تا ۱۵ بهمن ماه به عنوان هفته پویش پیشگیری از سرطان نامگذاری شده است که فرصتی مناسب برای اطلاع رسانی در این زمینه است.

[ad_2]

Source link

5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × پنج =